Koordynator w Dzielnicy Włochy - zmiany z 2021-01-26 10:56:51
Powrót do projektu

Wiata rowerowa przy Zajezdni zajezdni Kleszczowa

status: ZgłoszonyTrwa ocena


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Włochy
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Rejon przystanku Zajezdnia Kleszczowa (przy stacji roweru miejskiego lub za przystankiem w stronę Mokotowa)
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Lokalizacja w rejonie Ronda Miasta Ogrodu Włochy, po południowej stronie ul.Kleszczowej.

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Łatwiejszy i szybszy dostęp do transportu autobusowego mieszkańcom Włoch, którzy mieszkają z dala od przystanku dzięki postawieniu zadaszonej wiaty dla prywatnych rowerów w pobliżu przystanku Zajezdnia Kleszczowa.
Opis projektu:
Projekt składa się z pięciu etapów:

1. Wskazanie dogodnego miejsca na wiatę w okolicy przystanku Zajezdnia Kleszczowa z uwzględnieniem własności gruntu, przepisów prawa, ruchu drogowego i innych.

2. Planowanie wykonania: przygotowanie projektu wykonawczego wiaty / wysłanie zapytań na rynek / znalezienie wykonawcy / przygotowanie planu / ustalenie harmonogramu wykonania.

3. Przygotowanie i utwardzenie gruntu (np. wyłożenie płytami chodnikowymi)

4. Postawienie zadaszonej niezamykanej wiaty rowerowej

5. Montaż stojaków typu "U" we wiacie przy których można pozostawić rower



Wiata będzie otwarta i ogólnodostępna dla mieszkańców korzystających z komunikacji autobusowej w tym rejonie.
Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Dzięki realizacji projektu mieszkańcy dzielnicy Włochy zyskają szybszy dostęp do komunikacji miejskiej dzięki wykorzystaniu prywatnego roweru, z którego będą mogli się przesiąść do autobusu.



Dlaczego warto zrealizować?



1. Ten punkt komunikacyjny to idealny węzeł łączący Włochy z innymi rejonami miasta. Przystanek "Zajezdnia Kleszczowa" jest bardzo dobrym punktem komunikacyjnym dla rejonu Starych Włoch. Można z niego odjechać autobusami na Mokotów / Służewiec / Wolę (189, 401), do Centrum / Dworzec Centralny (517) i na Metro Politechnika (187), Dworzec Zachodni, al.Krakowską / Grójecką, dzielnicę Ursus / Factory, Ochotę (Reduta / Blue City). Budowa wiaty rozwiązałaby "problem ostatniego kilometra" czyli odcinka miedzy przystankiem a miejscem zamieszkania.



2. Uzupełnienie infrastruktury rowerowej w rejonie Starych Włoch. Przystanek położony jest przy wyremontowanej ulicy Kleszczowej, wzdłuż której już teraz biegnie nowa ścieżka rowerowa łącząca al.Jerozolimskie i ul.Ryżową. Ścieżka ta akumuluje ruch rowerowy z rejonu Starych Włoch, rejonu Solipse lub Salomea. Jednocześnie w tym rejonie jest stacja roweru miejskiego. Budowa wiaty dla rowerów prywatnych byłaby doskonałym uzupełnieniem tej infrastruktury.



3. Oszczędność czasu w codziennych dojazdach do pracy / szkoły. Mieszkańcy osiedli położonych z dala od przystanku komunikacji miejskiej szybciej byliby w stanie dostać się na przystanek. Mając świadomość, że mogliby zostawić bezpiecznie rower i przesiąść się na autobus do pracy częściej wybieraliby taką formę dojazdu. Przykładowo odległość między nowo powstałym osiedlem z 370 mieszkaniami przy ul.Przerwanej do najbliższego przystanku komunikacji miejskiej to aż 1 km (15 minut pieszo). Podobnie mieszkańcy z rejonu ul.Popularnej, którzy bez przesiadki nie mogą przedostać się na Mokotów / Służewiec.



4. Zachęcenie do większej aktywności. Dzięki możliwości pozostawienia roweru prywatnego i skorzystania z autobusu - mieszkańcy, którzy nie decydowali się na komunikację miejską ze względu na odległość od przystanku mogliby rozważyć wybranie takiej formy transportu.



5. Aktywność zamiast stania w korku. Wszyscy dojeżdżający do pracy liniami 187, 189, 401, 517 znają ogromne problemy z korkami na Ryżowej / Chrobrego i Kleszczowej. Często podczas korków zdarza się, że na odcinku samej ul.Kleszczowej stoi kilka autobusów tej samej linii. Mieszkańcy więc zamiast tkwić w korku mogliby bezpiecznie i szybciej "wydostać" się z zakorkowanego rejonu - ominąć go jadąc na rowerze i szybciej wsiąść do autobusu.



6. Niedostateczna ilość rowerów na stacji roweru miejskiego. Zwłaszcza w ciepłe dni rowery miejskie są rozchwytywane przez osoby dojeżdżający do mieszkań / na sąsiednie stacje gdzie mają lepszą przesiadkę. Przez to, że część mieszkańców korzystałaby z rowerów prywatnych - zwolniłoby się kilka rowerów miejskich dla innych osób.



7. Ukłon w stronę rowerzystów. Znacznie poprawią miłośnikom dwóch kółek komfort korzystania z roweru. Nawet w deszczu czy śniegu będą oni mogli zaparkować lub przygotować się do drogi w miejscu chroniącym od opadów.



8. Popularyzacja roweru jako alternatywnego środka transportu.



9. Większa renoma regionu Starych Włoch. Ul.Kleszczowa jest jedną z wizytówek rejonu Starych Włoch i wraz z ulicą Popularną / Ryżową / Chrobrego stanowi tranzyt dla kilku / kilkunastu tysięcy podróży międzydzielnicowych dziennie. Montaż wiat rowerowych w tym miejscu poprawiłby wizerunek dzielnicy jako miejsca, które dba o wygodę i zdrowie mieszkańców.



10. Dostępność roweru przez cały rok. Rower miejski nie jest dostępny przez cały rok. Teraz, gdy zimy są łagodniejsze, osoby, które chciałyby skorzystać z roweru w dojeździe do pracy nie mogą tego zrobić. Dzięki wiacie rowerowej mogłyby dojeżdżać na przystanek również wtedy, kiedy rower miejski nie funkcjonuje.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
  • Komunikacja Rowerowa
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy
  • Rowerzyści

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
40 000,00 zł

Dokumenty

Załączniki
  • Wiata Rowerowa.pdf