Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Praga-Południe - zmiany z 2021-05-06 09:23:05
Powrót do projektu

Remont drogi osiedlowej - Ul. I Praskiego Pułku, Ul. Świętosławska, Ul. Ramowa

status: ZgłoszonyTrwa ocena


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Południe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ul. Ramowa, Ul. Świętosławska, ul. I Praskiego Pułku/ Praga Południe - Grochów
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Lokalizacja projektu znajduje się wewnątrz osiedla, między blokami w sąsiedztwie szkoły średniej oraz przedszkola

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Projekt dotyczy remontu drogi osiedlowej w ulicach I Praskiego Pułku, Świętosławskiej oraz Ramowej. Droga zbudowana jest z trylinki, która ma ok. 50 - 60 lat. Na drodze są dziury, wystające studzienki, ogromne progi zwalniające stwarzające realne zagrożenie dla poruszających się pojazdów.
Opis projektu:
Projekt jest przeznaczony dla wszystkich mieszkańców niezależnie od wieku. Tak jak wspomniałem w skróconym opisie projektu droga zbudowana jest z trylinki, która ma ok. 50 - 60 lat. Na drodze są dziury, wystające studzienki, ogromne progi zwalniające. Każdy przejazd kończy się przetarciem podwozia samochodu, nie wspominając już o uszkodzeniu silnika i wycieku oleju z silnika samochodu pozostawiając ślad na drodze co miało wielokrotnie miejsce. Nadmieniam iż w/w uliczkami poruszają się wszystkie pojazdy zarówno prywatne, jak i służby miejskie; Straż pożarna, Śmieciarki, policja, pogotowie. Z drogi korzystają także rodzice przywożący dzieci do szkoły oraz do przedszkola. Szkoła znajduje się na ulicy Ramowej, natomiast przedszkole na ulicy Świętosławskiej. Projekt dotyczy remontu drogi osiedlowej trzech dwóch uliczek Świętosławskiej , Ramowej oraz I Praskiego Pułku z uwagi na spójność zadania. Wszystkie uliczki są zbudowane z trylinki, na ulicy Świętosławskiej są widoczne liczne ślady napraw tylko doraźnych i krótkoterminowych. Uważam, że projekt jest niezbędny do wykonania w całości.
Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Realizacja projektu jest niezbędna z uwagi na kilka bardzo ważnych kwestii:

1. Stan techniczny oraz wiek drogi świadczy o pilnej konieczności naprawy, remontu,

2. Poruszanie się po drodze wymienionej w projekcie stwarza realne zagrożenie dla uszkodzenia samochodu,

3. Z uwagi na dziury podczas deszczu nie jest to droga, a jedna wielka kałuża,

4. Z drogi korzystają wszyscy mieszkańcy niezależnie od wieku, służby miejskie, rodzice przywożący dzieci do szkoły, przedszkola

5. Problem wielokrotnie był zgłaszany do Spółdzielni Budowlano-Mieszkaniowej Grenadierów jednak z uwagi iż jest to teren należący do miasta z informacji uzyskanych od Spółdzielni, SBM Grenadierów występowała już wielokrotnie od 2014 roku do Urzędu Dzielnicy Praga Południe zgłaszając problemy opisane w projekcie,

6. Podsumowując w/w uzasadnienia uważam, że projekt już dawno powinien zostać zrealizowany, ale mam nadzieję, że zostanie zrealizowany z Budżetu Obywatelskiego, ponieważ projekt będzie służył wszystkim mieszkańcom.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja publiczna i drogi
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy
  • osoby z niepełnosprawnością

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Świętosławska: Rozebranie płyt betonowych „trylinki”, nawierzchni asfaltowej, progów zwalniających oraz krawężników, 1 173 m² x 17 zł = 19 941 zł Korytowanie z wywozem ziemi, 1 056 m² x 0,25 m²x 193 zł = 50 952 zł Wykonanie podbudowy z kamienia naturalnego, 1 056 m² x 112 zł = 118 272 zł Ułożenie krawężnika drogowego na ławie betonowej z oporem, 345 m x 158 zł = 54 510 zł Ułożenie ścieku ulicznego, 345 m x 204 zł = 70 380 zł Położenie nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej w dwóch warstwach, 1 056 m² x 242 zł = 255 552 zł Ułożenie progów zwalniających szt. 2, 48 m² x 155 zł = 7 440 zł Regulacja studzienek, zaworów, 4 szt. x 50 zł = 200 zł Razem: 577 247 zł 1-go Praskiego PP Rozebranie płyt betonowych „trylinki”, progów zwalniających oraz krawężników, 1 282 m² x 17 zł = 21 794 zł Korytowanie z wywozem ziemi, 1 203 m² x 0,25 m²x 193 zł = 58 045 zł Wykonanie podbudowy z kamienia naturalnego, 1 203 m² x 112 zł = 134 736 zł Ułożenie krawężnika drogowego na ławie betonowej z oporem, 394 m x 158 zł = 62 252 zł Ułożenie ścieku ulicznego, 394 m x 204 zł = 70 376 zł Położenie nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej w dwóch warstwach, 1 203 m² x 242 zł = 291 126 zł Ułożenie progów zwalniających szt. 2, 48 m² x 155 zł = 7 440 zł Regulacja studzienek, zaworów, 10 szt. x 50 zł = 500 zł Razem: 546 269 zł Kwota całego projektu = 1 123 516 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
1 123 516,00 zł

Dokumenty

Załączniki