Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich - zmiany z 2021-04-27 15:37:02
Powrót do projektu
Przejazdy przyjazne dla rowerzystów na Bielanach - podpórki rowerowe
status: Trwa ocena
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Bielany
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
8 x skrzyżowanie ul. Marymonckiej i Alei gen. Marii Wittek
2 x skrzyżowanie ulic Conrada i Wólczyńskiej
1 x przejście przez ul. Wólczyńską na wysokości przystanku Aspekt
8 x skrzyżowanie ulic Żeromskiego i Wólczyńskiej oraz Alei Reymonta
4 x skrzyżowanie Alei Reymonta i ul. Broniewskiego
2 x przejście przez ul. Marymoncką na wysokości przystanku Żeromskiego 05
2 x skrzyżowanie ulic Conrada i Wólczyńskiej
1 x przejście przez ul. Wólczyńską na wysokości przystanku Aspekt
8 x skrzyżowanie ulic Żeromskiego i Wólczyńskiej oraz Alei Reymonta
4 x skrzyżowanie Alei Reymonta i ul. Broniewskiego
2 x przejście przez ul. Marymoncką na wysokości przystanku Żeromskiego 05
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Dane projektu
Skrócony opis projektu:
Montaż 25 podpórek przy wybranych przejazdach z sygnalizacją, które ułatwią rowerzystom postój podczas oczekiwania na zmianę świateł.
Opis projektu:
Podpórki pozwalają rowerzyście na wygodne i bezpieczne podparcie się, bez potrzeby schodzenia z roweru, podczas oczekiwania na zmianę świateł. Ponadto ułatwiają one swobodne ruszenie. Konstrukcja składa się dwóch kluczowych elementów: górnej rurki do trzymania się ręką i dolnej płaskiej podpory do oparcia się stopą. Projekt zakłada montaż podpórek.
Rower jest jednym z podstawowych środków służących mieszkańcom do przemieszczania się przez miasto. Jest jednocześnie najbardziej zalecanym ze względu na jego walory ekologiczne oraz wpływ na zdrowie. Aby podróżowanie rowerem było komfortowe i bezpieczne należy zapewnić odpowiednią infrastrukturę do tego, nie tylko same ścieżki rowerowe. Jednym z jej elementów są właśnie podpórki montowane przy przejściach przez drogę.
Rower jest jednym z podstawowych środków służących mieszkańcom do przemieszczania się przez miasto. Jest jednocześnie najbardziej zalecanym ze względu na jego walory ekologiczne oraz wpływ na zdrowie. Aby podróżowanie rowerem było komfortowe i bezpieczne należy zapewnić odpowiednią infrastrukturę do tego, nie tylko same ścieżki rowerowe. Jednym z jej elementów są właśnie podpórki montowane przy przejściach przez drogę.
Projektowanie uniwersalne:
Nie
Projektowanie uniwersalne - uzasadnienie:
Rower nie jest urządzeniem, z którego mogą korzystać osoby z niepełnosprawnościami, acz nie tyczy się to oczywiście wszystkich, a więc nie skorzystają także z infrastruktury skierowanej dla rowerzystów.
Uzasadnienie realizacji projektu:
Podpórki mogą przyczynić się do podniesienia komfort przemieszczania się rowerem po dzielnicy i poprawy poziomu bezpieczeństwa przy ruchliwych drogach.
Realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia celu operacyjnego strategii Warszawa 2030: 3.3. Korzystamy z przyjaznego systemu transportowego (poprzez rozwój spójnego systemu transportu rowerowego i podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu rowerowego).
Realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia celu operacyjnego strategii Warszawa 2030: 3.3. Korzystamy z przyjaznego systemu transportowego (poprzez rozwój spójnego systemu transportu rowerowego i podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu rowerowego).
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu:
- komunikacja publiczna i drogi
Potencjalni odbiorcy projektu:
- młodzież
- dorośli
- seniorzy
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu:
Kosztorys:
-podpórka: 1 000 zł/szt. x 25 szt. = 25 000 zł;
-suma: 25 000 zł
-podpórka: 1 000 zł/szt. x 25 szt. = 25 000 zł;
-suma: 25 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
25 000,00 zł
Dokumenty
Załączniki