Autor projektu - zmiany z 2021-01-25 16:53:59
Powrót do projektu

Leczymy zatoki! Budowa zatok postojowych dla autobusów miejskich

status: Zgłoszony


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Dzielnica:
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1. Drohicka 01 (ul. Potocka)

2. Drohicka 02 (ul. Potocka)

3. Kryniczna 02 (Wał Miedzeszyński w kierunku Pragi)

4. Adampolska 02 (Saska w kierunku Centrum)

5. Stacja Krwiodawstwa 04 (Saska w kierunku Waszyngtona)

6. Stacja Krwiodawstwa 02 (Zwycięzców przy Stacji Krwiodawstwa w stronę Centrum)

7. Katowicka 01 (Zwycięzców między Poselską a Katowicką w stronę Centrum)

8. Wartka 01 (Płochocińska w stronę Modlińskiej)

9. RKS Orzeł 02 (Dwernickiego w stronę Gocławka)

10. Podskarbińska 04 (Dwernickiego w stronę Gocławka)

11. Malinowskiego 01 (Dereniowa na wysokości Malinowskiego – kierunek południowy)

12. Malinowskiego 02 (Dereniowa na wysokości Malinowskiego – kierunek północny)

13. Dzieci Warszawy 01 (Ryżowa)

14. PKP Włochy 04 (Świerszcza)

15. Parowcowa 01 (Dźwigowa, kierunek południowy)

16. Parowcowa 02 (Dźwigowa, kierunek północny)

17. Smocza 04 (Anielewicza)

18. Norblin 02 (Prosta)

19. Redutowa 01 (Jana Olbrachta, kierunek południowo-zachodni)

20. Redutowa 03 (Redutowa, kierunek południowo-wschodni)

21. Antka Rozpylacza 01 (Jana Olbrachta, kierunek wschodni)

22. Antka Rozpylacza 02 (Jana Olbrachta, kierunek zachodni)

23. Metro Księcia Janusza 04 (Jana Olbrachta, kierunek północny)

24. Pustola 01 (Redutowa, kierunek południowy)

25. Pustola 02 (Redutowa, kierunek północny)

26. Zajezdnia Redutowa 01 (Redutowa, kierunek południowy)

27. Zajezdnia Redutowa 02 (Redutowa, kierunek północny)

28. Leszno 02 (Leszno, kierunek zachodni)

29. Przy Parku 01 (Włodarzewska, kierunek zachodni)

30. Maszynowa 01 (Włodarzewska, kierunek zachodni)

31. Goraszewska 04 (św. Bonifacego, kierunek południowo-zachodni)

32. Kino Femina 07 (al. Jana Pawła II, kierunek południowy)

33. Zaruskiego 02 (Czerniakowska, kierunek północny)

34. Nałęczowska 01 (Sobieskiego, kierunek południowy)

35. Świętego Bonifacego 01 (Sobieskiego, kierunek południowy)

36. Aleja Lotników 02 (Puławska, kierunek północny)

37. Kochanowskiego 01 (Rudnickiego, kierunek płd.-zach. w stronę Maczka)

38. Walewska 01 (Kinowa, kierunek północny)

39. Walewska 02 (Kinowa, kierunek południowy)
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Projekt zmierza do wybudowania zatok autobusowych we wskazanych lokalizacjach na terenie Warszawy - tam, gdzie jest na to miejsce. Celem projektu jest upłynnienie ruchu drogowego oraz wydzielenie stanowisk postoju autobusu na czas wsiadania/wysiadania pasażerów.
Opis projektu:
Projekt polega na budowie zatok na przystankach autobusowych, tak aby autobus zatrzymujący się na przystanku nie tamował ruchu. Projekt będzie dostępny nieustannie we wszystkich godzinach kursowania pojazdów, usprawniając ruch drogowy. Zatoki wybudowane zostaną w obszarze wskazanych dalej przystanków autobusowych.



Zatoki autobusowe będą znajdować się poza pasem ruchu we "wcięciu" przystanku. Długość każdej zatoki będzie pozwalała na całkowite zmieszczenie się kursujących autobusów oraz manewr zjazdu w zatokę i wyjazdu z zatoki. Szerokość każdej zatoki musi umożliwiać zmieszczenie się autobusu i ominięcie go jezdnią, tzn. tym samym pasem ruchu, którym przed wjazdem do zatoki poruszał się autobus.



Lokalizacja zatok uwzględnia istniejącą infrastrukturę ciągów pieszych i pieszo-rowerowych, tak żeby budowa zatok nie utrudniła ruchu pieszym i rowerzystom.



Koszt oszacowano na podstawie kosztów budowy tego rodzaju zatok wraz z pracami porządkowymi na 40.000zł brutto za jedną zatokę. Jako że zatok jest 3739, łączny koszt to 1.480560.000zł (milion czterysta osiemdziesiąt pięćset sześćdziesiąt tysięcy złotych).
Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Budowa zatok spowoduje znaczące upłynnienie ruchu drogowego, zmniejszenie korków, a przez to znaczącą poprawę mobilności. W konsekwencji poprawi to atrakcyjność komunikacji publicznej w Warszawie. Jest to szczególnie istotne w czasach, gdy po pandemii koronawirusa nastąpiła trwała zmiana preferencji mieszkańców w zakresie mobilności na rzecz indywidualnego transportu samochodowego.



Budowa zatok autobusowych nie powoduje strat dla pasażerów transportu zbiorowego, gdyż i tak autobus włączający się do ruchu ma pierwszeństwo przejazdu. Znika natomiast ryzyko presji na kierowców autobusów, aby przedwcześnie odjeżdżali z przystanków. Projekt całkowicie eliminuje zaś niekorzystną sytuację, że zatrzymanie autobusu wymusza zatrzymanie wszystkich jadących za nim pojazdów. Pojazdami niejako blokowanymi przez autobus mogą być nie tylko auta prywatne, ale też pojazdy uprzywilejowane (fakt uprzywilejowania nie udrożni sam z siebie przejazdu) w rejonie zatoki.



Projekt jest całkowicie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wysokość krawędzi przystanku z zatoką jest analogiczna do tego bez zatoki. Jednocześnie łatwiej zatrzymać pojazd na czas potrzebny do wejścia/wyjścia osoby niepełnosprawnej, gdy autobus nie blokuje ruchu.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja publiczna i drogi
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy
  • osoby z niepełnosprawnością
  • wszyscy użytkownicy dróg

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
1 480 560 000,00 zł

Dokumenty

Załączniki
  • foto-wawa.jpg