Dział Wisła w Zarządzie Zieleni - zmiany z 2021-04-21 13:05:16
Powrót do projektu

Bezpłatne rejsy po Wiśle

Rzuć wszystko i chodź na Wisłę - bezpłatne rejsy Stołecznej Żeglugi Pasażerskiej

status: Trwa ocena


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Dzielnica:
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie: Punk informacyjny –
Plaża Romantyczna

Bosmanat Portu Czerniakowskiego ul Solec 8 lub / i jeden z pływających pawilonów

Bulwar gen. Pattona

Plaża Rusałka

Przystań Młociny





Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Rzeka Wisła. Od mostu południowego do Młocin. W dzielnicach: Białołęka, Śródmieście, Praga-Północ Praga-Południe, Wawer, Bielany, Żoliborz, Śródmieście, Mokotów, Wilanów , Wawer

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Realizacja bezpłatnych rejsów turystyczno-krajoznawczych po Wiśle z animatorem (ekspertem, prelegentem w tematyce przyrodniczej, historycznej, ekologicznej i varsavianistycznej) na wielu jednostkach, od kajaków łodzi drewnianych, poprzez katamarany, motorówki , łodzie drewniane po większe statki i innego rodzaju obiekty pływające. Do dyspozycji Warszawiaków dostępnych będzie około 20 18 rożnych jednostek. Godzinne rejsy odbywać się będą dla maksymalnie 12 osób jednocześnie. Projekt realizowany od Maja do końca Września 7 dni w tygodniu o różnych trasach i godzinachcodziennie od początku maja do końca września oraz w weekendy w miesiącu październiku.
Opis projektu:
Bezpłatne rejsy po Warszawskiej Wiśle turystyczno-krajoznawcze z animatorem (ekspertem, prelegentem w tematyce przyrodniczej, historycznej, ekologicznej i varsavianistycznej) na warszawskimi odcinku Wisły odbywać się będą na różnego rodzaju jednostkach, od kajakówłodzi drewnianych, SUP-ów poprzez łodzie drewnianekatamarany, katamarany aż motorówki po motorówki i większe statki i innego rodzaju obiekty pływające. W sumie może to być około 20 18 rożnych ofert. Od Rejsy będą się odbywać codziennie od początku maja do końca września oraz w 20 tygodni w każdy dzień odbędą się średnio 3 rejsy z których skorzysta max 36 osóbweekendy w miesiącu październiku. W dzień powszedni będzie realizowany co najmniej jeden rejs, a w weekendy co najmniej 5 rejsów przez weekend (łącznie co najmniej 235 rejsów).



Aby wziąć udział w rejsie będzie trzeba się zarejestrować w systemie rezerwacji, wybrać dzień datę i godzinę rejsu lub wybrać jednostkę, na której chcemy odbyć rejs i sprawdzić w jakim terminie będzie dostępna. Z rejsów będzie mógł skorzystać każdy warszawiak, w każdym wieku, w tym również osoby niepełnosprawne (w zależności od stopnie niepełnosprawności niektóre jednostki mogą nie mieć możliwości zabrania osoby niepełnosprawnej). Rejsy trwać będą około godzinę, głównie na odcinku centralnego odcinka Wisły tj od podzamcza do Portu Czerniakowskiego lecz również mogła skorzystać każda chętna, zainteresowana osoba pełnoletnia, dzieci pod opieką osób dorosłych oraz osoby z niepełnosprawnościami.



Nabór uczestników do spływu będzie rozpoczynać się 2-3 tygodnie przed planowanym terminem rejsu. Terminem zakończenia naboru do uczestnictwa w rejsie będzie koniec dnia poprzedzającego termin rejsu. Rejs zostanie zrealizowany przy minimum 50% zarezerwowanych miejsc, a w przypadku braku wymaganej frekwencji Wykonawca projektu zaproponuje inny dodatkowy termin na jego realizację. Informacja o naborze i zasadach rekrutacji będzie umieszczona w systemie rezerwacji rejsów, a jedna osoba będzie mogła zarezerwować maksymalnie 4 miejsca na rejs w danym terminie.



Rejs trwać będą około jednej godziny, głównie na centralnym odcinku Wisły tj. od podzamcza do Portu Czerniakowskiego, a także na Młocinach i w okolicy plaży Romantycznej i lub mostu południowego. Rejsy będą zróżnicowane co do trasy jak również godzin. Atrakcją może się stać rejs o świcie lub o zachodzie słońcapod względem tras i godzin, dodatkową atrakcją mogą być rejsy o świcie (czas trwania rejsu o świcie 2,5-3 godz.) i o zachodzie słońca (tygodniowo jeden o wschodzie i jeden o zachodzie). Szczegóły tras, godzin oraz miejsce miejsca startu będzie ustalone przez organizatora i armatora. O wszystkich atrakcjach w ramach niniejszego projektu (na pewno też o innych) dowiemy się osobiście w specjalnie do tego celu stworzonego miejsca przy bulwarze. Dowiemy się w nim o jednostkach, armatorach, zapiszemy się na rejs. Porozmawiamy o Wiśle i o Dzielnicy Wisłabędą ustalone w porozumieniu z jednostką odpowiedzialną za realizację projektu a Wykonawcą. Armatorzy zjednoczeni w jednym projekcie pod wspólnym hasłem prezentowanym w mediach, nazwą systemu rezerwacji, z obrandowanymi (bandera) łodziami, którzy działają na rzecz uatrakcyjnienia rzeki Wisły w Warszawie z czasem staną się rozpoznawalną wspólną marką. Sugerowaną nazwą może być np. „Stołeczna Żegluga Pasażerska”, „Warszawska Turystyka Rzeczna. Ważnym jest aby w projekcie wzięły udział wszystkie jednostki przystosowane do przewozu pasażerów działających w obrębie stolicy. System rezerwacji wraz z projektem graficznym oraz koordynacja koordynacją rejestracji uczestników i dostępnością armatorów na poszczególne dni miałaby się zajmować jedna firma lub organizacjabędzie zajmować się Wykonawca projektu. W systemie powinny być zawarte wszystkie oferty wraz z opisami, z kontaktami i linkami do strony internetowej o raz zakładki na facebooku. System powinien mieć również wersję co najmniej angielską (ze względu na dużą liczbę ukrainców obywateli Ukrainy warto rozważyć język ukraiński). System Rezerwacji pod oficjalną nazwą powinien pozostać na przyszłe sezony do realizacji innych projektów w których atrakcje są bezpłatne. np. parady, Święto Wisły, Wianki czy w ramach projektów dla NGO. W celu uniknięcia konfliktów pomiędzy armatorami system nie powinien być związany z jakąkolwiek firmą, fundacją prowadzącą działalność na rzece, system mógłby należeć do Miasta, do konkretnego biura z możliwością użytkowania przez organizatora lub później, organizatorów. W niniejszym projekcie uwzględniamy również przeprowadzenie kampanii reklamowej na przystankach, w tramwajach, Metrze i w mediach w tym mediach społecznościowych. O sposobie przeprowadzenia kampanii zdecyduje firma obsługująca projekt w porozumieniu z odpowiednim biurem, urzędem oraz z armatoramijednostką odpowiedzialna za realizację projektu.



W celu zapobiegnięcia występowania “pustych” rezerwacji, w których uczestnicy nie przychodzą na rejs zajmując miejsca innym zainteresowanym, przy zapisie na rejs będzie wymagane wpłacanie kaucji na konto Wykonawcy projektu (np. 15 zł od zarezerwowanego miejsca na rejs). Osoba, która zarezerwuje miejsca na rejs, traci wpłaconą kaucję w następujących przypadkach: odwoła uczestnictwo w rejsie na mniej niż 24 godziny przed terminem rejsu oraz gdy nie stawi się na rejs w wyznaczonym terminie i miejscu. Warunkiem zwrotu kaucji będzie: odwołanie uczestnictwa w rejsie na więcej niż 24 godziny przed terminem rejsu, lub uczestnictwo w rejsie.

Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Na Wiśle w Warszawie od ponad 5 kilku lat skutecznie zaistniała rozwija się rekreacja oparta na żegluga śródlądowa, pływają najróżniejsze jednostki od kajaków poprzez łodzie tradycyjne, katamarany, motorówki aż po statki. Powstają Pojawiają się kolejni armatorzy, dotychczasowi się rozwijają. Na bulwarach z sezonie setki jak nie wiślanych w sezonie letnim, pojawia się tysiące ludzi, wydawałoby się że klientów zainteresowanych nie brakuje, ale jest zupełnie inaczej. Wg Biura Marketingu w przeprowadzonej ankiecie Miasta st. Warszawy w przeprowadzonym badaniu użytkowników Wisły, wiedza mieszkańców o atrakcjach na samej Wiśle rzece jest na poziomie 3% . Wielu z nich kojarzy głównie bezpłatne promy i statek w ramach ZTM-u. Niniejszy projekt ma zwrócić uwagę warszawiakom, że atrakcje z Wisłą w tle na bulwarach się nie kończą, że coś po tej naszej rzece pływa i tylko czeka aby pokazać inną stronę stolicymiasta. Armatorzy wkładają wielki wysiłek aby dotrzeć do wielu osób, lecz jak statystyki pokazują, jest to tylko kroplą w tej naszej rzece. Często jednostki pływają prawie puste, stoją przy bulwarze i czekają aby zabrać w ciekawy rejs.

Wiem z autopsji, że warszawiacy chcą takiej atrakcji, wiem że jest wiele osób których nie stać na wybranie się z całą rodziną się wybrać na w taki rejs. Wiem doskonale że warszawiacy Wiemy, że mieszkanki i mieszkańcy oraz turyści mają rożne upodobania, dlatego też przestawiam niniejszy projekt.

Na Wiśle Każdy znajdzie swoją ulubioną jednostkę.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • przestrzeń publiczna
  • Turystyka
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy
  • osoby z niepełnosprawnością
  • turyści
  • obcokrajowcy

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Rejsy z animatorem - 230.400,00 zł

System rezerwacji, jego utrzymanie - 7.500,00 zł

Promocja i oznakowanie projektu - 33.315,00 zł

Razem: 271.215,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu: 270 000
271 215,00 zł

Dokumenty

Załączniki