Dział Wisła w Zarządzie Zieleni - zmiany z 2021-04-28 12:47:18
Powrót do projektu

Rzuć wszystko i chodź na Wisłę - bezpłatne rejsy Stołecznej Żeglugi Pasażerskiej

status: ZgłoszonyTrwa ocena


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Dzielnica:
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Plaża Romantyczna

Bosmanat Portu Czerniakowskiego ul Solec 8

Bulwar gen. Pattona

Plaża Rusałka

Przystań Młociny





Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Rzeka Wisła. Od mostu południowego do Młocin. W dzielnicach: Białołęka, Praga-Północ Praga-Południe, Wawer, Bielany, Żoliborz, Śródmieście, Mokotów, Wilanów

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Realizacja bezpłatnych rejsów turystyczno-krajoznawczych po Wiśle z animatorem (ekspertem, prelegentem w tematyce przyrodniczej, historycznej, ekologicznej i varsavianistycznej) na wielu jednostkach, od łodzi drewnianych, poprzez katamarany, motorówki po większe statki i innego rodzaju obiekty pływające. Do dyspozycji Warszawiaków dostępnych będzie około 18 rożnych jednostek. Godzinne rejsy odbywać się będą codziennie od początku maja do końca września oraz w weekendy w miesiącu październiku.
Opis projektu:
Bezpłatne rejsy turystyczno-krajoznawcze z animatorem (ekspertem, prelegentem w tematyce przyrodniczej, historycznej, ekologicznej i varsavianistycznej) na warszawskimi odcinku Wisły odbywać się będą na różnego rodzaju jednostkach, od łodzi drewnianych, poprzez katamarany, motorówki po większe statki i innego rodzaju obiekty pływające. W sumie może to być około 18 rożnych ofert. Rejsy będą się odbywać codziennie od początku maja do końca września oraz w weekendy w miesiącu październiku. W dzień powszedni będzie realizowany co najmniej jeden rejs, a w weekendy co najmniej 5 rejsów przez weekend (łącznie co najmniej 235 rejsów).



Aby wziąć udział w rejsie będzie trzeba się zarejestrować w systemie rezerwacji, wybrać datę i godzinę rejsu lub wybrać jednostkę, na której chcemy odbyć rejs i sprawdzić w jakim terminie będzie dostępna. Z rejsów będzie mogła skorzystać każda chętna, zainteresowana osoba pełnoletnia, dzieci pod opieką osób dorosłych oraz osoby z niepełnosprawnościami.



Nabór uczestników do spływu będzie rozpoczynać się 2-3 tygodnie przed planowanym terminem rejsu. Terminem zakończenia naboru do uczestnictwa w rejsie będzie koniec dnia poprzedzającego termin rejsu. Rejs zostanie zrealizowany przy minimum 50% zarezerwowanych miejsc, a w przypadku braku wymaganej frekwencji Wykonawca projektu zaproponuje inny dodatkowy termin na jego realizację. Informacja o naborze i zasadach rekrutacji będzie umieszczona w systemie rezerwacji rejsów, a jedna osoba będzie mogła zarezerwować maksymalnie 4 miejsca na rejs w danym terminie.



Rejs trwać będą około jednej godziny, głównie na centralnym odcinku Wisły tj. od podzamcza do Portu Czerniakowskiego, a także na Młocinach i w okolicy plaży Romantycznej lub mostu południowego. Rejsy będą zróżnicowane pod względem tras i godzin, dodatkową atrakcją mogą być rejsy o świcie (czas trwania rejsu o świcie 2,5-3 godz.) i o zachodzie słońca (tygodniowo jeden o wschodzie i jeden o zachodzie). Szczegóły tras, godzin oraz miejsca startu będą ustalone w porozumieniu z jednostką odpowiedzialną za realizację projektu a Wykonawcą. Armatorzy zjednoczeni w jednym projekcie pod wspólnym hasłem prezentowanym w mediach, nazwą systemu rezerwacji, z obrandowanymi (bandera) łodziami, którzy działają na rzecz uatrakcyjnienia rzeki Wisły w Warszawie z czasem staną się rozpoznawalną wspólną marką. Sugerowaną nazwą może być np. „Stołeczna Żegluga Pasażerska”. System rezerwacji wraz z projektem graficznym oraz koordynacją rejestracji uczestników i dostępnością armatorów na poszczególne dni będzie zajmować się Wykonawca projektu. W systemie powinny być zawarte wszystkie oferty wraz z opisami, z kontaktami i linkami do strony internetowej o raz zakładki na facebooku. System powinien mieć również wersję co najmniej angielską (ze względu na dużą liczbę obywateli Ukrainy warto rozważyć język ukraiński). W niniejszym projekcie uwzględniamy również przeprowadzenie kampanii reklamowej na przystankach, w tramwajach, Metrze metrze i w mediach, w tym mediach społecznościowych. O sposobie przeprowadzenia kampanii zdecyduje firma obsługująca projekt w porozumieniu z jednostką odpowiedzialna za realizację projektu.



W celu zapobiegnięcia występowania “pustych” rezerwacji, w których uczestnicy nie przychodzą na rejs zajmując miejsca innym zainteresowanym, przy zapisie na rejs będzie wymagane wpłacanie kaucji na konto Wykonawcy projektu (np. 15 zł od zarezerwowanego miejsca na rejs). Osoba, która zarezerwuje miejsca na rejs, traci wpłaconą kaucję w następujących przypadkach: odwoła uczestnictwo w rejsie na mniej niż 24 godziny przed terminem rejsu oraz gdy nie stawi się na rejs w wyznaczonym terminie i miejscu. Warunkiem zwrotu kaucji będzie: odwołanie uczestnictwa w rejsie na więcej niż 24 godziny przed terminem rejsu, lub uczestnictwo w rejsie.

Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Na Wiśle w Warszawie od kilku lat skutecznie rozwija się rekreacja oparta na żegluga śródlądowa, pływają najróżniejsze jednostki od kajaków poprzez łodzie tradycyjne, katamarany, motorówki aż po statki. Pojawiają się kolejni armatorzy, dotychczasowi się rozwijają. Na bulwarach wiślanych w sezonie letnim, pojawia się tysiące ludzi, wydawałoby się że zainteresowanych nie brakuje, ale jest inaczej. Wg Biura Marketingu Miasta st. Warszawy w przeprowadzonym badaniu użytkowników Wisły, wiedza mieszkańców o atrakcjach na rzece jest na poziomie 3% . Wielu z nich kojarzy głównie bezpłatne promy i statek w ramach ZTM-u. Niniejszy projekt ma zwrócić uwagę, że atrakcje z Wisłą w tle na bulwarach się nie kończą, że coś po tej rzece pływa i tylko czeka aby pokazać inną stronę miasta. Armatorzy wkładają wysiłek aby dotrzeć do wielu osób, lecz jak statystyki pokazują, jest to tylko kroplą w naszej rzece. Często jednostki pływają prawie puste, stoją przy bulwarze i czekają aby zabrać w ciekawy rejs.

Wiem z autopsji, że warszawiacy chcą takiej atrakcji, wiem że jest wiele osób których nie stać na wybranie się z całą rodziną w taki rejs. Wiemy, że mieszkanki i mieszkańcy oraz turyści mają rożne upodobania, dlatego też przestawiam niniejszy projekt.

Na Wiśle Każdy każdy znajdzie swoją ulubioną jednostkę.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • przestrzeń publiczna
  • Turystyka
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy
  • osoby z niepełnosprawnością
  • turyści
  • obcokrajowcy

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Rejsy z animatorem - 230.400,00 zł

System rezerwacji, jego utrzymanie - 7.500,00 zł

Promocja i oznakowanie projektu - 33.315,00 zł

Razem: 271.215,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
271 215,00 zł

Dokumenty

Załączniki