Koordynator w Dzielnicy Praga Południe - zmiany z 2021-04-27 14:49:40
Powrót do projektu

Dość brodzenia w błocie. Rowerowe i piesze połączenie między Grochowską a Rodziewiczówny oraz Dęblińską a Witolińską

status: Trwa ocena


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Południe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Pusta przestrzeń w śladzie projektowanej Olszynki Grochowskiej. Pomiędzy ulicami Grochowską a Łukowską oraz pomiędzy Dęblińską a Witolińską.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Działki

Obr 30530 nr 34

Obr 30530 nr 15

Obr 30529 nr 20

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Projekt przewiduje budowę infrastruktury pieszej i rowerowej na przedeptach pomiędzy Witolińską a Dęblińską oraz pomiędzy Łukowską a Grochowską.
Opis projektu:
Projekt składa się z dwóch elementów.

1. Kierunek północ-południe. Przedłużenie drogi rowerowej wzdłuż Rodziewiczówny, po istniejących przedeptach, w śladzie projektowanej trasy Olszynki Grochowskiej. Przedłużenie chodnika po istniejących przedeptach, od budynku Rodziewiczówny 7 do Grochowskiej. Oświetlenie tego chodnika i drogi rowerowej lampami ledowymi.

DDR długości 274 metry, chodnik długości 182 metrów.

2. Kierunek wschód-zachód. Budowa łącznika rowerowego pomiędzy narożnikiem ulic Dęblińskiej i Rodziewiczówny a parkingiem przed budynkiem Witolińska 2C. Długość 23 metry.

Oświetlenie ledowe odcinka pomiędzy parkingiem na Witolińskiej a Grochowską.

Chodnik szerokości 2,5 m, droga rowerowa szerokości 2,5 metra.
Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Przedepty na tym obszarze powstały wraz z budową osiedla Ostrobramska, na mapie miejskiej są widoczne od 1987 roku. Była to najkrótsza droga do komunikacji tramwajowej na Grochowskiej.

Nawet przy ładnej pogodzie i za dnia nie jest to przyjemny spacer. Na ścieżce można się potknąć o wystające kawałki betonu, cegieł itp. Do tego po ciemku, przy mokrej pogodzie, po opadach przechadzka zamienia się w brnięcie w błocie, gdzie nie wiadomo, gdzie nogę bezpiecznie postawić. Również rowerzyści jadący tym odcinkiem nie mogą się czuć bezpiecznie ze względu na dziury, nierówności i po zmierzchu brak widoczności.

Najwyższy czas, aby piesi dostali wygodny chodnik, a rowerzyści odseparowaną drogę rowerową. Ponadto plan zagospodarowanie przewiduje w tym miejscu drogę rowerową.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • wszyscy

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Dokumentacja projektowa: 27 060,00 zł

Realizacja w terenie: 716 266,02 00

ŁĄCZNIE: 743 326,02 00

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
743 326,02 00

Dokumenty

Załączniki
  • mapa v.2.jpg
  • przedepty.jpg