Wydział Infrastruktury i Inwestycji dla Dzielnicy Włochy - zmiany z 2021-04-26 13:14:39
Powrót do projektu
Bezpieczne i funkcjonalne barierki i przejście

poszerzenie chodnika oraz ustawienie barierek przy przejściu dla pieszych na ul. Krańcowej przy wejściu do Parku Stawy Cietrzewia (przy przejściu na ul. Czereśniową)

status: ZgłoszonyTrwa ocena


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Włochy
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Krańcowa przy wejściu do Parku ze Stawami Cietrzewia (przejście i okolice przejścia dla pieszych na ul. Krańcowej przy przejściu na ulicę Czereśniową)
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Projekt obejmuje prace na ulicy Krańcowej w przedłużeniu ciągu pieszego łączącego ul. Czereśniową z ulicą Krańcową i dalej Parkiem ze Stawami Cietrzewia w zakresie poprawy bezpieczeństwa przejścia, wymuszenia zmniejszenia prędkości przez kierowców oraz wyeliminowania parkowania aut tuż przy przejściu. Projekt podniesie bezpieczeństwo dzieci idących do szkoły oraz ułatwi przejście chodnikiem.
Opis projektu:
W ramach projektu wnioskowane jest:

1. przeniesienie barierek zabezpieczających wyjście z Parku ze Stawami Cietrzewia z chodnika na część jezdni wyłączoną z ruchu drogowego (poszerzoną część chodnika obecnie wymalowane są na jezdni tzw. martwe pola) ,

2. montaż sztucznych wysp (azyli bezpieczeństwa) poszerzenie chodnika na ulicy w części wyłączonej z ruchu drogowego,

3. instalację 4 niskich donic ozdobnych wraz z nasadzeniami kwiatów w części wyłączonej z ruchu drogowego ( na chodniku),

4. wymalowanie oznakowania poziomego w okolicach przejścia dla pieszych „ograniczenie prędkości do 30 km/h” i „Agatki” czyli znaku wskazującego, że przejście jest szczególnie uczęszczane przez dzieci.

Projekt podniesie bezpieczeństwo wszystkich korzystających z tego przejścia, a szczególnie dzieci idących do i ze szkoły oraz ułatwi niepełnosprawnym, seniorom, rodzinom z dziećmi oraz osobom prowadzącym rowery przejście chodnikiem.

Ideowa koncepcja projektu przedstawiona została na załączonym do wniosku zdjęciu.
Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Obecnie w celu poprawy bezpieczeństwa dzieci wybiegających z parku w kierunku ul. Krańcowej na chodniku zamontowana jest mało estetyczna barierka ochronna. Niestety barierka stoi na wąskim w tym miejscu chodniku, co utrudnia przejście rodzinom z wózkami, z psami, osobom niepełnosprawnym czy rowerzystom. W tym miejscu, zgodnie z prawem drogowym, znajduje się strefa zakazu parkowania. Fragment jezdni został pomalowany w ukośne równoległe linie ograniczone szeroką linią ciągłą, (tzw. martwe pole), który może zostać wykorzystany do montażu infrastruktury skutecznie wymuszającej ograniczenie prędkości przez kierowców, wyeliminowanie parkowania aut tuż przy przejściu oraz poprawiającej bezpieczeństwo i komfort pieszych.

Dodatkowo często przed samym przejście dla pieszych parkują samochody osobowe/dostawcze ograniczające widoczność pieszym (w szczególności dzieciom idącym ze szkoły w kierunku ul. Czereśniowej oraz dużego osiedla przy ulicy aleje Jerozolimskie).

Dotychczas we Włochach jako urządzenia wymuszające ograniczenie prędkości stosuje się prawie wyłącznie progi zwalniające podczas gdy istnieją również inne rozwiązania równie skuteczne, a dużo bardziej estetyczne, takie jak np. zwężenie ulic w okolicach przejść dla pieszych. W wielu europejskich miastach takie elementy są dodatkowo wykonane estetycznie. Takie rozwiązania znacząco poprawiają bezpieczeństwo pieszych, ponieważ skracają one drogę przejścia i jednocześnie zwężają ulicę, przez co automatycznie wymuszają zmniejszenie prędkości kierowców. W ramach projektu wnioskuje się także o instalację na wyłączonej z ruchu części ulicy niskich ozdobnych donic z niskimi kwiatami. Takie rozwiązanie jest estetyczne, dotychczas niestosowane we Włochach, a także nawiązaniu do idei Miasta – Ogrodu Włochy.

Jako element uzupełniający we wniosku uwzględniono wymalowanie przed przejęciem dla pieszych oznakowania poziomowego: znak ograniczenia prędkości do 30 km/h oraz znak tzw. „Agatka”, czyli znak wskazujący, że przejście jest szczególnie uczęszczane przez dzieci



Kosztorys realizacji projektu:

Montaż barier ochronnych – 5 000 złotych Budowa sztucznych wysp (prefabrykowanych azyli) – 15

poszerzenie chodnika na ulicy w części wyłączonej z ruchu – 39 000 zł

Ustawienie 4 ozdobnych donic wraz z nasadzeniami kwiatów– 7 000 zł Demontaż istniejącej bariery ochronnej – 500 zł Wymalowanie 2 znaków poziomych – 500

wprowadzenie zmiany oznakowania pionowego oraz poziomego – 7 000 zł

Projekt organizacji ruchu - 2000



Szacunkowy koszt realizacji projektu: 28 60 000 złotych

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • edukacja
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy
  • osoby z niepełnosprawnością

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Kosztorys realizacji projektu:



Montaż barier ochronnych – 5 000 złotych

poszerzenie chodnika na ulicy w części wyłączonej z ruchu – 39 000 zł

Ustawienie 4 ozdobnych donic wraz z nasadzeniami kwiatów– 7 000 zł

wprowadzenie zmiany oznakowania pionowego oraz poziomego – 7 000 zł

Projekt organizacji ruchu - 2000 zł



Szacunkowy koszt realizacji projektu: 60 000 złotych
Szacunkowy koszt realizacji projektu: 28
60 000,00 zł

Dokumenty

Załączniki
  • barierki plus sztuczna wyspa opis 17.01.2021.pdf