Koordynator w Biurze Kultury - zmiany z 2021-04-28 15:31:25
Powrót do projektu

Warszawa na talerzu. Miejski weekend kultury kulinarnej wspierający branżę gastronomiczną .

status: ZgłoszonyTrwa ocena


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Dzielnica:
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
całe miasto
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Lokalizacja realizacji akcji promocyjnej zostanie uzgodniona wspólnie z Miastem

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Branża gastronomiczna to część kultury Warszawy. W wyniku pandemii COVID-19 znalazła się ona w trudnościach ze względu na ograniczenia i lockdown. „Weekend z warszawską gastronomią” ma zachęcić mieszkańców do odkrywania różnorodności stołecznej gastronomii jako części miejskiej kultury i zachęcić mieszkańców do poznawania nowych smaków.

Opis projektu:
Gastronomia jest częścią kultury – Warszawa słynie zaś ze zróżnicowanej sceny kulinarnej, na której każdy znajdzie coś dla siebie. Pandemia COVID-19 mocno w nią uderzyła, dotykając przedsiębiorców i pracowników tej branży. Projekt ma na celu pokazanie różnorodności i bogactwa warszawskiej sceny kulinarnej dzięki weekendowi „Warszawa na talerzu” – nawiązującej do „Nocy Muzeów” akcji, podczas której promowana będzie gastronomia jako element kulturowego pejzażu miasta, a mieszkańcy – zachęcani do odkrywania dostępnych w warszawskich restauracjach smaków.

Projekt polegać będzie nazrealizowany poprzez: Stworzeniu

• stworzenie strony www i aplikacji, na której będą mogły rejestrować się stołeczne lokale gastronomiczne, deklarując udział w akcji i zamieszczając nieodpłatnie informacje o swojej ofercie. Aplikacja będzie umożliwiała mieszkańcowi wybór lokalu i dokonanie rezerwacji w lokalu na weekend „Warszawa na talerzu” pod względem typu kuchni oraz lokalizacji i pory (śniadanie, brunch, lunch, kolacja, street food) oraz skorzystanie ze specjalnych programów rabatowych. Warunkiem udziału restauracji będzie przygotowanie przez restaurację zaprezentowanie na stronie popisowego, weekendowego menu opracowanego na podstawie tradycji lokalu. Menu zostanie także zaprezentowane na stronie / w aplikacji. Przygotowaniu na stronie www projektu oraz w aplikacji możliwości głosowania na najlepsze menu w każdej kategorii (śniadanie, brunch, lunch, kolacja, street food – 10 lokali w każdej kategorii). Opracowanie

• przeprowadzenie kampanii informacyjnej, adresowanej do mieszkańców, podkreślającej znaczenie kultury gastronomicznej dla miastakulinarnej jako części tożsamości Miasta, podkreślającej różnorodność branży gastronomicznej pod względem oferty, dostępności i atmosfery – i zachęcającej do korzystania z jej oferty. Przeprowadzeniu akcji .

• przeprowadzenie akcji promocyjnej w wybrany weekend (maj lub czerwiec 2022) Przeprowadzenie kampanii informacyjnej podsumowującą ) w lokalizacji wybranej przez Miasto ( najlepiej w centrum Miasta). Będzie to okazja

do poznania smaków różnych kuchni świata przygotowanych przez warszawskie restauracje. W trakcie zaplanowanej akcji odbędą się wydarzenia towarzyszące,

m.in.: warsztaty i pokazy kulinarne a także koncerty. Wszystkie działania przeprowadzone w trakcie akcji promocyjnej będą bezpłatne.

• przeprowadzenie kampanii informacyjnej podsumowującej akcję, pokazującą jej rezultaty – liczbę osób oraz lokali, które wzięły w niej udział oraz informującą o lokalach, które uzyskały najwięcej głosów w głosowaniu. Elementem kampanii będą krótkie filmy, pokazujące wskazane przez mieszkańców lokale oraz wypowiedzi restauratorów i mieszkańców wzmacniające zainteresowanie ofertą restauracji. Cała relacja będzie udostępniona na stronie internetowej.

W samej akcji promocyjnej może wziąć udział maksymalnie 100 restauracji: po 50 restauracji jednego dnia. Zgłoszenia będą przyjmowane przez wskazaną przez Miasto jednostkę (decyduje kolejność zgłoszenia).

Projekt jest adresowany do wszystkich mieszkańców, którzy będą mogli wziąć w nim udział wybierając lokale, odwiedzając je i głosując na nie. Zakłada się, że ze strony gastronomii

w projekcie weźmie udział co najmniej 400-500 lokali działających w stolicy.

Informacje o projekcie zostaną przekazane przez media (komunikaty prasowe) oraz przez kanały informacyjne biorących udział w projekcie lokali gastronomicznych (strony www, Fb, inne formy kontaktów z klientami). Mieszkańcy zostaną również poinformowani dzięki kampanii informacyjnej obejmującej różne nośniki (media społecznościowe, plakaty itp. ) Faza startowa projektu będzie realizowana trwała do maja 2022 r. (stworzenie platformy online, zidentyfikowanie lokali gastronomicznych i rozesłanie do nich zaproszeń). Faza realizacji rozpocznie się po uruchomieniu portalu i zaproszeniu do współpracy restauracji i wykonawców. Długofalowym celem projektu jest stworzenie platformy współpracy branży gastronomicznej, która pozwoli na doroczną organizację weekendu gastronomicznego „Warszawa na talerzu”, podobnie jak dzieje się to w innych miastach, które postrzegają gastronomię jako ważną część swojej gospodarki i kultury.

Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Obostrzenia związane z pandemią doprowadziły do zamknięcia ok. połowy lokali gastronomicznych w Polsce, kolejne ograniczenia jesienią 2020 r. spowodowały zawieszenie działalności kolejnych 25% lokali – wynika z badań organizacji płatniczych. Na ograniczeniach mocno ucierpiała także Warszawa. Branża gastronomiczna doświadczyła dwóch lockdownów – na początku roku 2019 oraz na przełomie 2020/21. Hibernacji doznała też kultura, gdyż w 2019 r. praktycznie nie odbywały się koncerty i wydarzenia. 
Według badań okres nadrabiania przez branże gastronomiczną strat po pandemii będzie trwać w Polsce 1-2 lata od momentu ponownego rozruchu po zamknięciu (źródło: Paczos 2020, Citation: Urban Development Issues 67,1). Oznacza to, że powrót do poziomu funkcjonowania gastronomii sprzed pandemii może potrwać nawet do końca 2022 r. 
Jednym ze sposobów wspierania branży gastronomicznej są przedsięwzięcia zachęcające do korzystania z oferty lokali – targi śniadaniowe, festiwale kuchni lokalnych itp. Po pandemii COVID-19 branża gastronomiczna wymaga jednak silniejszego wsparcia, jako część miejskiej tkanki i miejskiej kultury. Warszawski „Weekend na talerzu” pozwoli zwrócić uwagę na ten aspekt funkcjonowania miasta i zachęcić mieszkańców do testowania różnych smaków i kulinarnych kultur, których mogą doznać w mieście. Będzie sprzyjał również wydawaniu pieniędzy na lokalne firmy i produkty.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • edukacja
  • kultura
  • przedsiębiorczość
  • marka Wawy
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy
  • osoby z niepełnosprawnością
  • Mieszkańcy Warszawy i turyści

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Utworzenie strony www i aplikacji – 50 000zł

Kampania informacyjna - 300 000zł

Wynajem namiotów – 20 000zł

Projekt zmiany organizacji ruchu oraz inne dodatkowe opłaty w tym ubezpieczenie wydarzenia weekendowego – 14 000zł

Koszty techniczne (nagłośnienie, budowa sceny) – 20 000zł

Koszt koncertów - 15 000zł

Warsztaty i pokazy kulinarne – 4 000zł

Szacunkowy koszt realizacji projektu: 445
423 000,00 zł

Dokumenty

Załączniki