Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich - zmiany z 2022-05-30 09:23:26
Powrót do projektu

Międzydzielnicowe połączenia rowerowe dla Warszawy

Poprawa infrastruktury rowerowej na Śródmieściu i Włochach

status: ZgłoszonyOceniony negatywnie


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Dzielnica:
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie: ul. Bonifraterska ul. Domaniewska ul. Koszykowa ul. Piękna ul. Żupnicza ul. Chodakowska ul. Zabraniecka ul. Leszno al. Solidarności ul. Marsa ul. Strażacka ul. Chełmżyńska ul. Łopuszańska ul. Powązkowska ul. Przecławska ul. Orląt Lwowskich ul. Traktorzystów ul. Mickiewicza ul. Modlińska ul. Wirażowa ul. Komitetu Obrony Robotników ul. Szwoleżerów
al. Jerozolimskie Rondo Zesłańców Syberyjskich ul. Łasaka

ul. Bora-Komorowskiego ul. Wydawnicza ul. Solec ul. Bliska

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Projekt zakłada zbudowanie modernizację lub wytyczenie dróg dla rowerów lub ciągów pieszo-rowerowych na popularnych szlakach międzydzielnicowych.
Opis projektu:
Projekt zakłada zbudowanie lub modernizację, wytyczenie dróg dla rowerów lub ciągów pieszo-rowerowych na popularnych szlakach międzydzielnicowych. Projekt obejmuje swoim zasięgiem dzielnice Śródmieście , Mokotów, Włochy, Ochota, Żoliborz, Bielany, Białołęka, Targówek, Praga-Południe, Praga-Północ i Rembertów. Zgłoszone szlaki przekraczają wstępnie całkowitą wartość projektu - zakładam, że część z nich nie przejdzie weryfikacji - poniższe propozycje należy traktować jako "listę priorytetów" do oceny przez zespół weryfikujący projekty. 1. Wyznaczenie pasów rowerowych w ul. Bonifraterskiej na brakującym odcinku (połączenie północnej Warszawy, Pragi-Północ i Targówka ze Starym Miastem). Brakujący odcinek połączy istniejące pasy rowerowe na ul. Bonifraterskiej z pasami rowerowymi na pl. Krasińskich. Długość odcinka: 650m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł wyznaczenie pasów rowerowych 650m x 500 zł/m = 325 tyś zł modernizacja sygnalizacji - 600 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 970 tyś zł 2. Dokończenie budowy drogi rowerowej na ul. Domaniewskiej (południowa strona odc. ul. Wołoska - al. Niepodległości) (połączenie Ursynowa i Wilanowa z tzw. Mordorem oraz centrum i zachodnią Warszawą). Na odcinku ul. Wołoska - ul. Samochodowa wyznaczenie drogi z jezdni. Uzupełnienie brakującego przejazdu na ul. Modzelewskiego. Długość odcinka: 350m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa drogi rowerowej oraz chodnika z masy bitumicznej 350m x 1500 zł/m = 525 tyś zł modernizacja sygnalizacji - 200tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 720 tyś zł 3. Wyznaczenie pasów rowerowych na ulicy Koszykowej i Pięknej od ul. Chałubińskiego do Marszałkowskiej (połączenie Ochoty i Śródmieścia). Inwestycja pozwoli połączyć pasy rowerowe na ulicy Koszykowej z infrastrukturą rowerową w Śródmieściu Południowym. Długość odcinka: 650m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej 650m x 1tyś zł/m = 650 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 695 tyś zł 3. Wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Żupniczej i ul. Chodakowskiej (połączenie Pragi-Północ z Pragą-Południe). Inwestycja znaczący wydłuży istniejące pasy rowerowe istniejącej w ciągu ul. Stanisławowskiej oraz ul. Dwernickiego. Długość odcinka: 700m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa drogi rowerowej oraz chodnika z masy bitumicznej 700m x 500 zł/m = 350 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 395 tyś zł 4. Budowa drogi rowerowej i remont chodnika na ul. Leszno oraz al. Solidarności na odc. ul. Okopowa - al. Jana Pawła II (połączenie Bemowa i dalekiej Woli z centrum). Inwestycja ma na celu podłączenie bardzo długiego ciągu infrastruktury rowerowej na ul. Górczewskiej i ul. Leszno bezpośrednio z centrum Warszawy Długość odcinka: 970m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa drogi rowerowej oraz chodnika z masy bitumicznej 970m x 1500 zł/m = 1455 tyś zł modernizacja sygnalizacji - 100tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 1580 tyś zł 5. Wytyczenie ciągu pieszo-rowerowego w ul. Marsa między ul. Naddnieprzańską a rondem I. Mościckiego (połączenie Rembertów-Praga-Południe). Długość odcinka: 400m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 4 tyś zł zmiana oznakowania - 1 tyś zł łącznie - 5 tyś zł 6. Budowa ciągu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Strażackiej między ul. Zesłańców Polskich i ul. Żołnierską (połączenie Rembertów-Targówek). Długość odcinka: 435m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa ciągu pieszo-rowerowego z masy bitumicznej 435m x 1tyś zł/m = 435 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 480 tyś zł 7. Budowa drogi dla rowerów lub pasów rowerowych w ul. Strażackiej od ulicy Stężyckiej do ul. Chełmżyńskiej (połączenie Rembertów-Targówek). Długość odcinka: 750m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej bądź pasów rowerowych 750m x 1tyś zł/m = 750 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 795 tyś zł 8. Wytyczenie ciągu pieszo-rowerowego i wymiana nawierzchni na asfaltową między ul. Łubinową a ul. Utrata (połączenie Targówek-Praga-Północ). Długość odcinka: 510m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa ciagu pieszo-rowerowego z masy bitumicznej 510m x 1tyś zł/m = 510 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 555 tyś zł 9. Budowa pasów rowerowych lub ciągu pieszo-rowerowego między ul. Księżnej Anny a ul. Kijowską (połączenie Targówek-Praga-Północ). Długość odcinka: 720m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej bądź ciągu pieszo-rowerowego 720m x 1tyś zł/m = 720 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 765 tyś zł 10. Wytyczenie drogi dla rowerów w ciągu ul. Łopuszańskiej. Długość odcinka: 1800m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej 1800m x 1tyś zł/m = 1800 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 1845 tyś zł 11. Budowa drogi rowerowej bądź ciągu pieszo-rowerowego na ul. Powązkowskiej na odc. al. Armii Krajowej - ul. Krasińskiego (połączenie Bielan z Żoliborzem). Długość odcinka: 650m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej 650m x 1tyś zł/m = 650 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 695 tyś zł 12. Budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Przecławskiej między ul. Rozwazdowskiego a Klukowską (połączenie os. Wilno z resztą Warszawy). Długość odcinka: 650m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej 650m x 1tyś zł/m = 650 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 695 tyś zł 13. Połączenie fragmentów dróg rowerowych w ul. Orląt Lwowskich i wytyczenie pasa rowerowego w ul. Traktorzystów (połączenie Ursus-Włochy). Długość odcinka: 1500m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 10tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej 150m x 1tyś zł/m = 150 tyś zł wyznaczenie pasów rowerowych - 1350m x 200 zł/m = 270 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 470 tyś zł 14. Wytyczenie drogi dla rowerów wzdłuż ul. Mickiewicza do os. Ruda (połączenie Bielany-Żoliborz). Długość odcinka: 720m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej bądź wyznaczenie z jezdni 720m x 1tyś zł/m = 720 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 765 tyś zł 15. Wytyczenie drogi dla rowerów wzdłuż uk. Modlińskiej między Ekspresową a Familijną (połączenie Białołęki z resztą miasta). Długość odcinka: 600m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej 600m x 1tyś zł/m = 600 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 645 tyś zł 16. Połączenie drogą dla rowerów ul. Wirażowej z ul. Komitetu Obrony Robotników (połączenie Ursynów-Włochy). Długość odcinka: 580m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej 580m x 1tyś zł/m = 580 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 625 tyś zł 17. Wytyczenie przejazdu rowerowego przez Wisłostradę w ciągu ul. Szwoleżerów (połączenie Praga-Południe-Śródmieście). Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa - 100 tyś zł łącznie - 125 tys zł 18. Dobudowanie brakującego odcinka drogi rowerowej w Alejach Jerozolimskich do ul. Starodęby na terenie dzielnicy Ursus. Długość odcinka: 800m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej bądź pasów rowerowych 800m x 1tyś zł/m = 800 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 845 tyś zł 19. Przejazd nad al. Prymasa Tysiąclecia po wiadukcie przy PKS (obok Ronda Zesłańców Syberyjskich) (połączenie Ochota-Wola). Długość odcinka: 400m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20 tyś zł budowa brakujących fragmentów drogi rowerowej z masy bitumicznej 200m x 1tyś zł/m = 200 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 245 tyś zł 20: Załatanie dziury w ciągu DDR na Bora-Komorowskiego i Łasaka (połączenie Wawer-Praga Południe). Długość odcinka: 150 m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej 150m x 1tyś zł/m = 150 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 195 tyś zł 21. Wytyczenie DDR w ciągu ul. Wydawniczej (połączenie Wawer-Rembertów). Długość odcinka: 510 m Wstępny kosztorys: projekt organizacji ruchu - 5tyś zł projekt budowlany - 20tyś zł budowa drogi rowerowej z masy bitumicznej 510m x 1tyś zł/m = 510 tyś zł oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 510 tyś zł 22. Remont chodnika w śladzie ul. Bliskiej łączącego ul. Żupniczą z ul. Mińską i oznaczenie jako ciąg pieszo-rowerowy (mapka w załączniku) Inwestycja ma na celu połączenie proponowanych pasów rowerowych w ul. Żupniczej oraz projektowanego tunelu w ciągu tzw. Trasy Tysiąclecia z ul. Mińską Długość odcinka: 230m Wstępny kosztorys: - projekt organizacji ruchu - 5tyś zł - projekt budowlany - 20tyś zł - wykonanie ciągu pieszo-rowerowego z masy bitumicznej wraz z rozbiórką 230m x 1500 zł/m = 345 tyś zł - oznakowanie 2 tyś zł łącznie - 372 tyś zł 24i Włochy.

1. Przebudowa drogi dla rowerów po południowej stronie Al. Jerozolimskich na odcinku od ul. Popularnej (bez skrzyżowania) do końca nawierzchni z kostki w kierunku zachodnim.

2. Oznaczenie zachodniego chodnika ul. Solec (tzw. Wisłostrady) jako ciągu pieszo-rowerowego oraz wyznaczenie przejazdu rowerowego przez ul. Górnośląską (połączenie Śródmieścia z Mokotowem)

Obecnie przejazd przez jezdnię Wisłostrady jest utrudniony. W związku z wysokim dopuszczalnym limitem prędkości oraz szerokim chodnikiem jednocześnie poruszanie się rowerem po chodniku się na tej ulicy jest zgodne z prawem. Sugerujemy jednak formalne oznaczenie tego ciągu jako ciąg pieszo-rowerowy i włączenie do systemu rowerowego w Warszawy, dając jednocześnie połączenie ścieżki w parku Marszałka E. Rydza-Śmigłego do projektowanej kładki rowerowej w Porcie Czerniakowskim bez konieczności przenoszenia roweru w przejściu podziemnym. Sugerujemy oznaczenie znakami podobne jak przy kładce na Moście Łazienkowskim. Długość odcinka: 1300m Wstępny kosztorys: - projekt organizacji ruchu - 5tyś zł - projekt budowlany - 5tyś zł - wyznaczenie przejazdu rowerowego - 20tyś zł - oznakowanie 20 tyś zł łącznie - 50 tyś zł

Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Rozwój sieci dróg rowerowych w stolicy oraz połączenie dzielnic wygodnymi połączeniami rowerowymi.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja publiczna i drogi
  • sport
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Kosztorys:

1. Przebudowa drogi dla rowerów po południowej stronie Al. Jerozolimskich na odcinku od ul. Popularnej (bez skrzyżowania) do końca nawierzchni z kostki w kierunku zachodnim:

-droga dla rowerów: 360 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 450 000 zł;

-chodnik: 360 mb x 2,5 m x 500 zł/m² = 450 000 zł;

-projekt: 50 000 zł

-zieleń: 50 000 zł

-suma: 1 000 000 zł



2. Oznaczenie zachodniego chodnika ul. Solec (tzw. Wisłostrady) jako ciągu pieszo-rowerowego oraz wyznaczenie przejazdu rowerowego przez ul. Górnośląską:

-budowa wspólnej drogi dla rowerów i pieszych: 700 mb x 4,0 m x 500 zł/m² = 1 400 000 zł;

-projekt: 100 000 zł;

-suma: 1 500 000 zł;



Łącznie: 2 500 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu: 6 000
2 500 000,00 zł

Dokumenty

Załączniki
  • załacznik p20.pdf