Autor projektu - zmiany z 2022-01-25 22:29:32
Powrót do projektu

RoweroWarszawa

status: Zgłoszony


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Dzielnica:
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Lokalizacja
Projekt jest na obszarze 8 dzielnic m. st. Warszawy:

Białołęka, Ochota, Praga-Południe, Praga-Północ, Rembertów, Śródmieście, Wawer i Włochy

Szczegółowe lokalizacje są wskazane w treści projektu.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Rower jako codzienny środek transportu - tani, wygodny, zdrowy i bezpieczny!

Uzupełnienie sieci DDR o brakujące krótkie odcinki oraz modernizacje istniejących dróg rowerowych w 8 dzielnicach Warszawy - Białołęce, Ochocie, Pradze-Południe, Pradze Północ, Rembertowie, Śródmieściu, Wawrze i Włochach - wraz z budową wiat rowerowych przy dworcach/przystankach w celu uzyskania spójnego systemu transportu rowerowego.
Opis projektu::
BIAŁOŁĘKA



# Brakujący DDR wzdłuż kanału Żerańskiego do granicy m. st. Warszawa / gm. Nieporęt

Odcinek o długości: 450 metrów



---



OCHOTA



# Likwidacja krótkich brakujących odc. DDR po północnej stronie ul. Bitwy Warszawskiej na odc. Grójecka - Białobrzeska wraz ze skrzyżowaniem z ul. Białobrzeską



Łączna długość brakujących odcinków: ok. 80 metrów



# DDR wzdłuż ul. Racławickiej na odc. Sierpińskiego - Jasielska

Odcinek o długości: ok. 850 metrów



# Montaż wiat rowerowych przy przystanku WKD RAKÓW

Zadaszony postój dla 40 rowerów od strony ul. Działkowej.



---



PRAGA-POŁUDNIE



# Stworzenie połączenia rowerowego ulicy Płowieckiej i ulicy Makowskiej



Oznakowanie ulicy Jordanowskiej i Kresowej znakami P-27 (sierżanty rowerowe)

Zakup i instalacja tabliczek informacyjnych przy ul. Kresowej róg Jordanowskiej oraz Jordanowskiej róg Płowieckiej zgodnie ze wzorem stosowanym w Warszawie dla tabliczek rowerowych (kolor grafitowy).



# Budowa drogi dla rowerów na fragmencie ulicy Grochowskiej

(350-metrowy odcinek ul. Jordanowska - ul. Olszynki Grochowskiej)



Od istniejącego ciągu pieszo-rowerowego do pętli tramwajowej Gocławek. Konieczne będzie także wytyczenie przejazdu rowerowego przy istniejącym przejściu dla pieszych na ulicy Olszynki Grochowskiej oraz budowa wiaty rowerowej dla 20 rowerów.



# Budowa drogi dla rowerów i chodnika w miejscu przedeptu wzdłuż ulicy Wiatracznej pomiędzy ulicą Szaserów a ulicą Chrzanowskiego.



Będzie ona łącznikiem pomiędzy dwoma istniejącymi drogami dla rowerów. Wybudowany zostanie też przejazd dla rowerów przy istniejącym przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu ulicy Wiatracznej i Chrzanowskiego, który połączy istniejącą drogę dla rowerów z planowaną przez nas drogą. Wzdłuż drogi dla rowerów zostanie wybudowany też chodnik.



Odcinek o długości 250m.



# Budowa brakującego odcinka drogi dla rowerów na ulicy Podskarbińskiej pomiędzy wyjazdem z ZUSu przy ulicy Podskarbińskiej 25, aż do skrzyżowania z ulicą Mińską i Chrzanowskiego oraz przejazdu rowerowego przez ulicę Mińską.



Odcinek o długości 175m



# Budowa drogi dla rowerów na ulicy Podskarbińskiej, od ulicy Mińskiej do ulicy Grochowskiej



DDR będzie po zachodniej stronie ulicy Podskarbińskiej, wzdłuż Toru Kolarskiego RKS Orzeł (Nowe Dynasy), osiedla TOR i Parku Obwodu Praga AK. Droga dla rowerów będzie miała 650m długości.



# Budowę pasów rowerowych na ulicy Chodakowskiej i Mińskiej



Na ulicy Chodakowskiej pasy rowerowe będą od skrzyżowania z ulicą Mińską do skrzyżowania z ulicą Żupniczą. Pasy rowerowe będą miały szerokość 1,75 metra. Na ulicy Mińskiej pasy zostaną przedłużone od skrzyżowania z ulicą Owsianą do skrzyżowania z Chodakowską. Pasy rowerowe, na całej długości, zostaną oznaczone barwą czerwoną.



Odcinek ma 365 metrów długości.



# Budowę wydzielonych pasów dla rowerów na ulicy Żupniczej oraz drogi dla rowerów na fragmencie ulicy Nowińskiej i Bliskiej aż do Dworca Wschodniego



Na ulicy Żupniczej pasy rowerowe będą od skrzyżowania z Chodakowską do ulicy Nowińskiej. Dwumetrowe pasy rowerowe znajdą będą oddzielone od jezdni słupkami. W miejscach, gdzie pasy nie mogą być oddzielone od jezdni słupkami (np. okolice skrzyżowań bądź przystanków) będą one miały barwę czerwoną. Na ulicy Bliskiej i Nowińskiej będzie wybudowana osobna droga dla rowerów. Przy Dworcu Wschodnim będzie wybudowana wiata rowerowa przy stacji Veturilo Dworzec Wschodni - Lubelska. Przy wiacie rowerowej rozpłytowanie terenu i nasadzenie dwóch dużych drzew o obwodach 30-35cm.



Pasy rowerowe wzdłuż ul. Żupniczej: 500 m.

DDR wzdłuż ul. Nowińskiej i Bliskiej: 370 m.



# Budowę drogi dla rowerów od ulicy Lubelskiej do ulicy Frycza-Modzelewskiego



Długość odcinka: 50m



# Pasy rowerowe na ulicy Skaryszewskiej - od ul. Lubelskiej do ul. Targowej.



Pasy rowerowe będą miały barwę czerwoną na całej długości ulicy



Długość odcinka: 400m



# Przebudowa skrzyżowania ul. Stanisława Augusta z Międzyborską i Grenadierów oraz stworzenie rowerowego łącznika w ulicę Lubomira



Przebudowa skrzyżowania ma umożliwić przejazd rowerem z ulicy Lubomira na ulicę Stanisława Augusta. Stworzy to alternatywę dla niewygodnego i niebezpiecznego dla rowerzystów przejazdu Grochowską. Długość łącznika: 20m



# Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na ulicy Dobrowoja



Długość kontraruchu: 230m



# Budowa drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego



Długość: 410m



---



PRAGA PÓŁNOC



# Montaż 100 nowych stojaków rowerowych

Preferowany model i kolor stojaków podwórkowych: https://www.facebook.com/PorozumienieDlaPragi/posts/2835114073413609, kolorystykę pozostałych dobrze byłoby ustalić z BAiPP ze względu na zabytkowy charakter większości ulic.

Szczegółowe lokalizacje oraz liczba stojaków w danym miejscu wg listy w załączniku.



# Budowa drogi dla rowerów po północnej stronie ulicy Targowej, od ul. Skaryszewskiej do ul. Kijowskiej



Wraz z budową drogi dla rowerów na zaznaczonym odcinku wybudowany zostanie przejazd rowerowy przez ulicę Kijowską, jak na zaznaczonym obrazku. Długość: 350m.



# Budowa przejazdu rowerowego przez ulicę Ząbkowską

Długość: 18m



# Droga dla rowerów zamiast CPR wzdłuż al. Solidarności

Odcinek 170 metrów od końca DDR przy budynku PKP PLK do wysokości WM Wileńska 6A.



# DDR wzdłuż ul. Kijowskiej

(odc. Markowska - garaż rowerowy przy Dw. Wschodnim : 300 m)

południowa strona - DDR dwukierunowa



# DDR wzdłuż ul. Kijowskiej

(odc. Targowa - Markowska : 280 m)



# Wytyczenie pasów rowerowych na Jagiellońskiej od Zamoyskiego aż do al. „Solidarności”.



1) Od istniejących DDR na Zamoyskiego do Jagiellońskiej 2 proponujemy wymalowanie sierżantów rowerowych po wschodniej stronie a po zachodniej stronie DDR



2) Na odcinku Jagiellońska 2 – Kępna proponujemy taki przekrój. Samochody zaparkowane równolegle na chodniku między misami a jezdnią, pasy rowerowe o szerokości 1,5-1,75m i dwa pasy o szerokości 2,75-3m.



3) Na odcinku Kępna – Kłopotowskiego, gdzie szerokość jezdni wynosi 12m proponujemy pasy rowerowe o szerokości 1,75m. Po zachodniej stronie parkowanie równoległe na jezdni, po stronie wschodniej parkowanie równoległe na chodniku między misami drzew (odcinek Kępna – Okrzei, na odcinku Okrzei-Kłopotowskiego brak parkowania).



4) Na odcinku Kłopotowskiego – al. „Solidarności” proponujemy wymalować sierżanty rowerowe i przenieść zmienić parkowanie skośne na równoległe, by zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów.



---



REMBERTÓW



# Uzupełnienie sieci dróg rowerowych w Nowym Rembertowie w celu ułatwienia dojazdu na rowerze do stacji PKP REMBERTÓW oraz bezpiecznego i zadaszonego parkowania rowerów w pobliżu stacji kolejowej



DDR odc. Marsa - F. Ilskiego do Pociskowej : 160 metrów

CPR wzdłuż ulicy Pociskowej : 140 metrów

Wiata rowerowa dla 20 rowerów przy PKP REMBERTÓW (działki 1/1 i 1/2 z obrębu 30051)

DDR wzdłuż drogi bez nazwy (działka 26/12) między ul. F. Ilskiego i ul. Płatnerską : 145 metrów (droga powinna być jednokierunkowa w stronę ul. Płatnerskiej)

CPR wzdłuż ul. Płatnerskiej (odc. od dz. 26/12 do ul. Grawerskiej)



---



ŚRÓDMIEŚCIE



# Ulica Jasna na wysokości Naczelnego Sądu Administracyjnego



Ustawienie słupków typu U-12c na powierzchni wyłączonej z ruchu, które fizycznie odgrodzą pas rowerowy od miejsc parkingowych i pasa ruchu dla aut oraz uniemożliwią nielegalne parkowanie w tym miejscu



# Wytyczenie odgrodzonego kontrapasu rowerowego na ulicy Szpitalnej, pomiędzy ulicą Boduena a Brokla



Kontrapas ten umożliwi przejazd ulicą Szpitalną rowerem na całej jej długości, od Placu Powstańców Warszawy do Placu Pięciu Rogów i zlikwiduje rowerowy teleport na tej ulicy. Kontrapas zostanie odgrodzony od pasów dla aut słupkami U-12c w miejscu powierzchni wyłączonej z ruchu.



---



WAWER



# Droga dla rowerów na ul. Lucerny



Odc. Trakt Lubelski - most nad Kanałem Nowe Ujście

Po południowej stronie - wzdłuż lasu, odcinek o długości 380 metrów

Odc. od mostu nad Kanałem Nowe Ujście do ul. Mieleckiej)

Po południowej stronie w pasie zieleni, odcinek o długości 750 metrów

Skryżowanie rowerowe Antenowa / Mielecka - Lucerny

Odc. Mielecka - Mrówcza

Po południowej strone w pasie zieleni, odcinek o długości 500 metrów



# Droga dla rowerów na ul. Mozaikowej

odcinek Szafirowa - Przewodowa, po stronie wschodniej, 500 metrów



# Droga dla rowerów na ul. Panny Wodnej

odcinek Mrówcza / Mozaikowa - Zasadowa, po stronie północnej, 375 metrów



---



WŁOCHY



# Uzupełnienie DDR po południowo-wschodniej stonie skrzyżowania Żwirki i Wigury x Sasanki



Odcinek ok. 40 metrów
Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Uzasadnienie
Nowe drogi i pasy dla rowerów poprawią spójność i bezpieczeństwo sieci rowerowej w Warszawie i zachęcą większą liczbę mieszkańców do codziennego wyboru tego ekologicznego i zdrowego środka transportu.



Przy dworcu Wschodnim, stacjack PKP Rembertów, WKD RAKÓW oraz pętli tramwajowej Gocławek będzie można wygodnie dojechać rowerem i tam go zostawić przez cały dzień, co zachęci wielu mieszkańców Warszawy do łączonych podróży transportem publicznym i rowerem.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja publiczna i drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Szacunkowy koszt realizacji projektu: 3 456 789
4 567 890,00 zł

Dokumenty

Załączniki
  • stojaki_pragapolnoc.docx
  • Rowerowarszawa.pdf