Wydział Strategii i Komunikacji Społecznej w Zarządzie Dróg Miejskich - zmiany z 2022-05-30 13:47:32
Powrót do projektu

RoweroWarszawa

status: ZgłoszonyOceniony negatywnie


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Dzielnica:
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Projekt jest na obszarze 8 3 dzielnic m. st. Warszawy: Białołęka,

Ochota, Praga-Południe, Praga-Północ, Rembertów, Śródmieście, Wawer i Włochy

Szczegółowe lokalizacje są wskazane w treści projektu.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Rower jako codzienny środek transportu - tani, wygodny, zdrowy i bezpieczny! Uzupełnienie sieci DDR dróg dla rowerów o brakujące krótkie odcinki oraz modernizacje istniejących dróg rowerowych w 8 dzielnicach Warszawy - Białołęce, Ochocie, na Pradze-Południe, Pradze Północ , Rembertowie, Śródmieściu, Wawrze i Włochach - wraz z budową wiat rowerowych przy dworcach/przystankach w celu uzyskania spójnego systemu transportu rowerowego. i Pradze-Południe oraz budowa wiaty rowerowej przy WKD Raków na Ochocie.
Opis projektu:
OCHOTA



# Montaż wiat rowerowych przy przystanku WKD RAKÓW

Zadaszony postój dla 40 rowerów od strony ul. Działkowej.



---



PRAGA-POŁUDNIE



# Stworzenie połączenia rowerowego ulicy Płowieckiej i ulicy Makowskiej Oznakowanie ulicy Jordanowskiej i Kresowej znakami P-27 (sierżanty rowerowe) Zakup i instalacja tabliczek informacyjnych przy ul. Kresowej róg Jordanowskiej oraz Jordanowskiej róg Płowieckiej zgodnie ze wzorem stosowanym w Warszawie dla tabliczek rowerowych (kolor grafitowy). # Budowa drogi dla rowerów na fragmencie ulicy Grochowskiej (350-metrowy odcinek ul. Jordanowska - ul. Olszynki Grochowskiej) Od istniejącego ciągu pieszo-rowerowego do pętli tramwajowej Gocławek. Konieczne będzie także wytyczenie przejazdu rowerowego przy istniejącym przejściu dla pieszych na ulicy Olszynki Grochowskiej oraz budowa wiaty rowerowej dla 20 rowerów. # Budowa drogi dla rowerów i chodnika w miejscu przedeptu wzdłuż ulicy Wiatracznej pomiędzy ulicą Szaserów a ulicą Chrzanowskiego.



Będzie ona łącznikiem pomiędzy dwoma istniejącymi drogami dla rowerów. Wybudowany zostanie też przejazd dla rowerów przy istniejącym przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu ulicy Wiatracznej i Chrzanowskiego, który połączy istniejącą drogę dla rowerów z planowaną przez nas drogą. Wzdłuż drogi dla rowerów zostanie wybudowany też chodnik.

Odcinek o długości 250m. # Budowa brakującego odcinka drogi dla rowerów na ulicy Podskarbińskiej pomiędzy wyjazdem z ZUSu przy ulicy Podskarbińskiej 25, aż do skrzyżowania z ulicą Mińską i Chrzanowskiego oraz przejazdu rowerowego przez ulicę Mińską. Odcinek o długości 175m # Budowa drogi dla rowerów na ulicy Podskarbińskiej, od ulicy Mińskiej do ulicy Grochowskiej DDR będzie po zachodniej stronie ulicy Podskarbińskiej, wzdłuż Toru Kolarskiego RKS Orzeł (Nowe Dynasy), osiedla TOR i Parku Obwodu Praga AK. Droga dla rowerów będzie miała 650m długości.



# Budowę pasów rowerowych na ulicy Chodakowskiej i Mińskiej Na ulicy Chodakowskiej pasy rowerowe będą od skrzyżowania z ulicą Mińską do skrzyżowania z ulicą Żupniczą. Pasy rowerowe będą miały szerokość 1,75 metra. Na ulicy Mińskiej pasy zostaną przedłużone od skrzyżowania z ulicą Owsianą do skrzyżowania z Chodakowską. Pasy rowerowe, na całej długości, zostaną oznaczone barwą czerwoną. Odcinek ma 365 metrów długości. # Budowę wydzielonych pasów dla rowerów na ulicy Żupniczej oraz drogi dla rowerów na fragmencie ulicy Nowińskiej i Bliskiej aż do Dworca Wschodniego Na ulicy Żupniczej pasy rowerowe będą od skrzyżowania z Chodakowską do ulicy Nowińskiej. Dwumetrowe pasy rowerowe znajdą będą oddzielone od jezdni słupkami. W miejscach, gdzie pasy nie mogą być oddzielone od jezdni słupkami (np. okolice skrzyżowań bądź przystanków) będą one miały barwę czerwoną. Na ulicy Bliskiej i Nowińskiej będzie wybudowana osobna droga dla rowerów. Przy Dworcu Wschodnim będzie wybudowana wiata rowerowa przy stacji Veturilo Dworzec Wschodni - Lubelska. Przy wiacie rowerowej rozpłytowanie terenu i nasadzenie dwóch dużych drzew o obwodach 30-35cm. Pasy rowerowe wzdłuż ul. Żupniczej: 500 m. DDR wzdłuż ul. Nowińskiej i Bliskiej: 370 m. # Budowę drogi dla rowerów od ulicy Lubelskiej do ulicy Frycza-Modzelewskiego Długość odcinka: 50m # Pasy rowerowe na ulicy Skaryszewskiej - od ul. Lubelskiej do ul. Targowej. Pasy rowerowe będą miały barwę czerwoną na całej długości ulicy Długość odcinka: 400m # Przebudowa skrzyżowania ul. Stanisława Augusta z Międzyborską i Grenadierów oraz stworzenie rowerowego łącznika w ulicę Lubomira Przebudowa skrzyżowania ma umożliwić przejazd rowerem z ulicy Lubomira na ulicę Stanisława Augusta. Stworzy to alternatywę dla niewygodnego i niebezpiecznego dla rowerzystów przejazdu Grochowską. Długość łącznika: 20m # Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na ulicy Dobrowoja

Długość kontraruchu: 230m # Budowa drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego Długość: 410m



---



PRAGA PÓŁNOC



# Montaż 100 nowych stojaków rowerowych Preferowany model i kolor stojaków podwórkowych: https://www.facebook.com/PorozumienieDlaPragi/posts/2835114073413609, kolorystykę pozostałych dobrze byłoby ustalić z BAiPP ze względu na zabytkowy charakter większości ulic. Szczegółowe lokalizacje oraz liczba stojaków w danym miejscu wg listy w załączniku. # Budowa drogi dla rowerów po północnej stronie ulicy Targowej, od ul. Skaryszewskiej do ul. Kijowskiej Wraz z budową drogi dla rowerów na zaznaczonym odcinku wybudowany zostanie przejazd rowerowy przez ulicę Kijowską, jak na zaznaczonym obrazku. Długość: 350m. # Budowa przejazdu rowerowego przez ulicę Ząbkowską Długość: 18m # Droga dla rowerów zamiast CPR wzdłuż al. Solidarności Odcinek 170 metrów od końca DDR przy budynku PKP PLK do wysokości WM Wileńska 6A. # DDR wzdłuż ul. Kijowskiej (odc. Markowska - garaż rowerowy przy Dw. Wschodnim : 300 m) południowa strona - DDR dwukierunowa # DDR wzdłuż ul. Kijowskiej (odc. Targowa - Markowska : 280 m) # Wytyczenie pasów rowerowych na Jagiellońskiej od Zamoyskiego aż do al. „Solidarności”. 1) Od istniejących DDR na Zamoyskiego do Jagiellońskiej 2 proponujemy wymalowanie sierżantów rowerowych po wschodniej stronie a po zachodniej stronie DDR 2) Na odcinku Jagiellońska 2 – Kępna proponujemy taki przekrój. Samochody zaparkowane równolegle na chodniku między misami a jezdnią, pasy rowerowe o szerokości 1,5-1,75m i dwa pasy o szerokości 2,75-3m. 3) Na odcinku Kępna – Kłopotowskiego, gdzie szerokość jezdni wynosi 12m proponujemy pasy rowerowe o szerokości 1,75m. Po zachodniej stronie parkowanie równoległe na jezdni, po stronie wschodniej parkowanie równoległe na chodniku między misami drzew (odcinek Kępna – Okrzei, na odcinku Okrzei-Kłopotowskiego brak parkowania). 4) Na odcinku Kłopotowskiego – al. „Solidarności” proponujemy wymalować sierżanty rowerowe i przenieść zmienić parkowanie skośne na równoległe, by zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów. --- REMBERTÓW # Uzupełnienie sieci dróg rowerowych w Nowym Rembertowie w celu ułatwienia dojazdu na rowerze do stacji PKP REMBERTÓW oraz bezpiecznego i zadaszonego parkowania rowerów w pobliżu stacji kolejowej DDR odc. Marsa - F. Ilskiego do Pociskowej : 160 metrów CPR wzdłuż ulicy Pociskowej : 140 metrów Wiata rowerowa dla 20 rowerów przy PKP REMBERTÓW (działki 1/1 i 1/2 z obrębu 30051) DDR wzdłuż drogi bez nazwy (działka 26/12) między ul. F. Ilskiego i ul. Płatnerską : 145 metrów (droga powinna być jednokierunkowa w stronę ul. Płatnerskiej) CPR wzdłuż ul. Płatnerskiej (odc. od dz. 26/12 do ul. Grawerskiej) --- ŚRÓDMIEŚCIE # Ulica Jasna na wysokości Naczelnego Sądu Administracyjnego Ustawienie słupków typu U-12c na powierzchni wyłączonej z ruchu, które fizycznie odgrodzą pas rowerowy od miejsc parkingowych i pasa ruchu dla aut oraz uniemożliwią nielegalne parkowanie w tym miejscu # Wytyczenie odgrodzonego kontrapasu rowerowego na ulicy Szpitalnej, pomiędzy ulicą Boduena a Brokla Kontrapas ten umożliwi przejazd ulicą Szpitalną rowerem na całej jej długości, od Placu Powstańców Warszawy do Placu Pięciu Rogów i zlikwiduje rowerowy teleport na tej ulicy. Kontrapas zostanie odgrodzony od pasów dla aut słupkami U-12c w miejscu powierzchni wyłączonej z ruchu. --- WAWER # Droga dla rowerów na ul. Lucerny Odc. Trakt Lubelski - most nad Kanałem Nowe Ujście Po południowej stronie - wzdłuż lasu, odcinek o długości 380 metrów Odc. od mostu nad Kanałem Nowe Ujście do ul. Mieleckiej) Po południowej stronie w pasie zieleni, odcinek o długości 750 metrów Skryżowanie rowerowe Antenowa / Mielecka - Lucerny Odc. Mielecka - Mrówcza Po południowej strone w pasie zieleni, odcinek o długości 500 metrów # Droga dla rowerów na ul. Mozaikowej odcinek Szafirowa - Przewodowa, po stronie wschodniej, 500 metrów # Droga dla rowerów na ul. Panny Wodnej odcinek Mrówcza / Mozaikowa - Zasadowa, po stronie północnej, 375 metrów --- WŁOCHY # Uzupełnienie DDR po południowo-wschodniej stonie skrzyżowania Żwirki i Wigury x Sasanki Odcinek ok. 40 metrów : 11 listopada – 5 stojaków, Jagiellońska 14 – 1 stojak, Inżynierska 1 – 1 stojak, Radzymińska 59A – 1 stojak, Radzymińska 12 – 1 stojak, Ząbkowska/Tarchomińska – 2 stojaki, Ząbkowska 39A – 1 stojak, Targowa 20B – 2 stojaki, Targowa 70 – 2 stojaki, Targowa/Okrzei (strona północna) – 3 stojaki, Jagiellońska 56 (od strony ul. Skoczylasa) – 3 stojaki.



# Budowa drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Kijowskiej od ul. Markowskiej do rejonów al. Tysiąclecia.
Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Nowe drogi i pasy dla rowerów poprawią spójność i bezpieczeństwo sieci rowerowej w Warszawie i na Pradze, zachęcą większą liczbę mieszkańców do codziennego wyboru tego ekologicznego i zdrowego środka transportu.



Przy dworcu Wschodnim, stacjack PKP Rembertów, WKD RAKÓW oraz pętli tramwajowej Gocławek będzie można wygodnie dojechać rowerem i tam go zostawić rower przez cały dzień, co zachęci wielu mieszkańców Warszawy do łączonych podróży transportem publicznym i rowerem.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja publiczna i drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Montaż wiaty rowerowej w rejonie WKD Raków od stronu ul. Działkowej:

- zakup i montaż wiaty rowerowej [1 szt.]: 50 000 zł;

- wypłytowanie pod wiatę rowerową: 10 000 zł;

- projekt: 2 000 zł;

suma: 62 000 zł



Budowa drogi dla rowerów i chodnika w miejscu przedeptu wzdłuż ulicy Wiatracznej pomiędzy ulicą Szaserów a ulicą Chrzanowskiego.

- 250 m drogi dla rowerów, szerokość 2,5 m: 315 000 zł

- 280 m chodnika, szerokość 2,5 m: 350 000 zł

- projekt i czasowa organizacja ruchu (10%): 66 500 zł

suma: 731 500 zł



Kontra ruch na ul. Dobrowoja:

- tymczasowa organizacja na czas budowy + stała organizacja ruchu 15 000 zł;

- przebudowa skrzyżowania z projektem 130 000 zł;

suma: 145 000 zł;



Budowa drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Kijowskiej od ul. Markowskiej do rejonów al. Tysiąclecia:

-budowa drogi dla rowerów: 600 mb x 2,0 m x 500 zł/m² = 600 000 zł;

-przebudowa chodnika: 600 mb x 2,0 m x 500 zł/m² = 600 000 zł;

-zieleń: 50 000 zł;

-dodatkowe koszty: 10 000 zł;

-projekt: 100 000 zł;

suma: 1 360 000 zł;



Montaż stojaków rowerowych

22 stojaków x 600 zł = 13 200 zł



Łącznie: 2 311 700 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu: 4 567 890
2 311 700,00 zł

Dokumenty

Załączniki
  • stojaki_pragapolnoc.docx
    • ddr wiatraczna.png
    • ddr wiatraczna 2.png
    • ddr wiatraczna 3.png