Uzupełnienie sieci tras rowerowych w Śródmieściu
Lokalizacja na mapie
długość geograficzna: 21.020107269287szerokość geograficzna: 52.232265297855
Dzielnica
Śródmieście
Charakter projektu
Ogólnodzielnicowy
Lokalizacja projektu
al. Jana Pawła II;skwer między Wenedów a Słomińskiego;
ul. Sanguszki;
ul. Zakroczymska;
ul. Bonifraterska;
ul. Nowy Świat;
ul. Chałubińskiego; Pole Mokotowskie; al. Armii Ludowej.
Istotne informacje o lokalizacji9
8 zadań według załączonej mapy
Klasyfikacja projektu
- przestrzeń publiczna
- komunikacja/drogi
- zdrowie
Potencjalni odbiorcy projektu
- dorośli
- seniorzy
- studenci
Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców
Projekt ogólnodostępny 7 dni w tygodniu, 24 h/dobę
Pełny opis projektu
Projekt obejmuje:
- budowę 5 4 krótkich odcinków dróg dla rowerów o łącznej długości 900 800 m, uzupełniających istniejącą sieć, poprawiających jej spójność i dostępność;
- 2 korekty przebiegu istniejących dróg dla rowerów w wybranych miejscach niebezpiecznych i konfliktowych;
- wyznaczenie na 5 4 odcinkach ulic pasów ruchu dla rowerów na jezdni o łącznej długości 2150 1950 m;
- budowę 4 3 wyniesionych przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów.
W szczególności projekt przewiduje:
- doprowadzenie do stanu używalności istniejącej drogi dla rowerów wzdłuż al. Jana Pawła II, w tym korektę konfliktowego przebiegu w rejonie CH Arkadia;
- przedłużenie projektowanej przez ZDM drogi dla rowerów w ul. Chałubińskiego o 2 skrzyżowania;
- zjazd z mostu Gdańskiego do ul. Zakroczymskiej, zapewniający powiązanie drogi dla rowerów na dolnym poziomie mostu z Nowym Miastem i Żoliborzem;
- odcinek drogi dla rowerów po południowej stronie Armii Ludowej łączący Pole Mokotowskiej, ul. Polną i istniejące drogi dla rowerów, umożliwiający bezkolizyjny przejazd nad Trasą Łazienkowską; - wyznaczenie pasów rowerowych w ul. Sanguszki, Konwiktorskiej, Bonifraterskiej i Nowy Świat;
- budowę 4 wyniesionych przejść poprawę bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych i przejazdów przejazdach dla rowerzystów przez wloty ulic podporządkowanych, dla zapewnienia ich bezpieczeństwaBłońską, Dziką, Sanguszki i Wspólną.
Szczegółowy opis proponowanych zmian, niezbędnego zakresu robót, ich kosztów i korzyści z ich wprowadzenia - w załączonej tabeli, z podziałem na 9 zadańzadania.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Proponowane odcinki nowych dróg i pasów dla rowerów uzupełnią skąpą sieć tras rowerowych w centrum Warszawy, poprawiając jej funkcjonalność, spójność, bezpośredniość, atrakcyjność i bezpieczeństwo. Korekty istniejących odcinków wyeliminują zidentyfikowane problemy i powtarzające się konflikty, poprawiając przy okazji bezpieczeństwo i komfort pieszych. Realizacja projektu poprawi warunki do korzystania z roweru jako środka transportu w dojazdach do centrum, tworząc alternatywę dla samochodów osobowych czy komunikacji miejskiej.
Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych
budowa dróg dla rowerów: 900 800 mb x 500 zł/mb = 450 400 tys. zł
wyznaczenie pasów lub dróg ruchu dla rowerów na istniejącej nawierzchni (w przypadku pasów ruchu dla rowerów każdy kierunek liczony oddzielnie): 2150 1950 mb x 100 zł/mb = 215 195 tys. zł
budowa wyniesionych przejść i przejazdów: 4 3 x 45000 zł (wg zweryfikowanego kosztorysu projektu BPA.XVIII.I.P/199/15.ELE, z uwzględnieniem dostosowania odwodnienia) = 180 135 tys.
budowa wysp osłaniających (dopuszczalne zastosowanie wysp prefabrykowanych): 10 x 2500 zł = 25 tys. zł
budowa nawierzchni jezdni (korekta wlotu ul. Błońskiej): 50 m2 x 500 zł/m2 = 25 tys. zł
budowa nawierzchni chodnika (peron przystanku autobusowego): 45 m2 x 200 zł/m2 = 9 tys. zł
przestawienie sygnalizatorów (skrzyżowanie Bonifraterska / Franciszkańska): 5 x 5000 zł = 25 tys. zł
przesunięcie przejść dla pieszych: 3 x 2000 zł = 6 tys. zł
przeliczenie programu sygnalizacji: 4 tys. zł
2 tabliczki "nie dotyczy rowerów" z montażem: 0,5 tys. zł
RAZEM: 939824,5 tys. zł
przedmiar robót w podziale na zadania - w załączonej tabeli
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE