Białołęcki Kiermasz Wiedzy "Naukowy zawrót głowy"
Lokalizacja na mapie
długość geograficzna: 21.055845022201szerokość geograficzna: 52.347656895456
Dzielnica
Białołęka
Charakter projektu
Lokalny , Białołęka
Lokalizacja projektu
ul. Słodka 2, 03-290 WarszawaIstotne informacje o lokalizacji
Budynek szkoły podstawowej i teren przylegający do szkoły, przy ul. Słodkiej 2
Klasyfikacja projektu
- edukacja
Potencjalni odbiorcy projektu
- dzieci
- młodzież
- rodziny z dziećmi
Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców
W pikniku mogą wziąć udział rodziny z dziećmi, dzieci oraz młodzież w godzinach od 10 do 16 w sobotę. Udział w pikniku jest nieodpłatny i może stać się wspaniałą okazją do wspólnie spędzonego czasu.
Pełny opis projektu
Na pikniku naukowym, w sposób przystępny i przyjazny, dzieciom zaprezentowane będą prawa rządzące naszym światem, wprowadzimy je w świat tajemnic fizyki, chemii, dźwięku, światła, w świat magii, nauki oraz ciekawych i zaskakujących eksperymentów oraz doświadczeń. Dzieci będą mogły zobaczyć, dotknąć, zrozumieć. Aktywna forma uczestniczenia w wydarzeniu rozbudzi dziecięcą wyobraźnię, zainspiruje do dalszych poszukiwań, do stawiania pytań, tworzenia własnych pomysłów na badania i poznanie świata. Z pewnością zaskakujące doświadczenia z suchym lodem, ogniem i ciekłym azotem na długo pozostaną w pamięci nie tylko dzieci. Eksperymenty zaintrygują również rodziców, ujawniając ich potrzebę poznania i szczyptę ciekawości. Na pikniku naukowym treści można zaprezentować w podziale tematycznym w formie naukowych stanowisk. Najszerszy dział stanowić będą eksperymenty i doświadczenia, m.in.: eksperymenty z wodą, powietrzem, światłem, kolorem, dźwiękiem, eksperymenty z zakresu elektryczności, fizyki, chemii, pokazy z użyciem dwutlenku węgla i helu, ognia, ciekłego azotu itp. Rozbudzimy również twórczość wynalazczo-techniczną, proponując dzieciom warsztaty majsterkowania oraz pokaz na tablicy multimedialnej pt. "Historia wynalazków". Dodatkowo na pikniku znajdą się następujące stanowiska: robotyka dla dzieci, kącik krawiecki, odkrywanie przyrody, czyli mały poszukiwacz skarbów natury, bańki mydlane, kule sferyczne, techniki malarskie, tajemnice fotografii. Dla małych informatyków do dyspozycji będzie pracownia komputerowa, gdzie dzieci przeniosą się w świat ciekawostek informatycznych. Zarówno dla młodszych, jak i starszych - edukacyjne gry i programy obsługiwane na tablicach multimedialnych. Aktywności na wszystkich stanowiskach będą zaplanowane w taki sposób, aby dać dzieciom wiele radości i niezapomnianych wrażeń, a jednocześnie, aby uczyć, wyjaśniać, pogłębiać wiedzę, odkrywać. Piknik naukowy może stać się plenerowym wydarzeniem upowszechniającym naukę. Dobra zabawa, uśmiechy dzieci i naukowy duch będą obecne w naszej dzielnicy na szeroką skalę. Pragnę zaproponować jako bazę do zorganizowania niniejszego projektu wyposażoną w pracownię komputerową oraz tablice multimedialne szkołę podstawową przy ul. Słodkiej 2. Wyrażam zainteresowanie i chęć współpracy, a także oferuję pomoc w realizacji niniejszego projektu.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Białołęka jest dzielnicą ludzi młodych. Każdego roku przybywa na Białołęce mieszkańców, głównie młodych rodzin. Dlatego też pragnę zaproponować inicjatywę wspierającą społeczno - oświatowe zaplecze Białołęki. Wielkie "wybuchowe" wydarzenie, które rozbudzi naukową ciekawość najmłodszych, a i rodzicom przysporzy wiele zabawy. "Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki." (Glenn Doman) Zainspirowana powyższym cytatem, w obliczu tak licznej najmłodszej grupy mieszkańców Białołęki, a co za tym idzie ogromnej fali popytu na zajęcia, warsztaty itp. wszelkie atrakcje i inicjatywy skierowane do dzieci i młodzieży, pragnę zaproponować zorganizowanie białołęckiego pikniku naukowego pt. "Białołęcki Kiermasz Wiedzy". Piknik naukowy będzie okazją do zaspokojenia dziecięcej ciekawości, poznawania świata, naturalnej otwartości i chęci do eksperymentowania, obserwowania i doświadczania.
Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych
1. Pokazy naukowe, eksperymenty i doświadczenia - 2000 PLN
2. Pokaz z użyciem CO2 i Helu - 600 PLN
3. Pokaz z użyciem ognia i ciekłego Azotu - 600 PLN
4. Kula sferyczna (1 szt., 8 godzin) - 1500 PLN
5. Robotyka dla dzieci - 1000 PLN
6. Warsztat majsterkowania (łącznie z materiałami do pracy) - 1000 PLN
7. Kącik krawiecki, tajemnice fotografii, plener malarski - 1500 PLN
8. Edukacyjne pokazy i gry multimedialne - 800 PLN
9. Wynagrodzenie dla animatorów prowadzących gry i zabawy dla młodszych dzieci - 1600 PLN
10. Nagrody - 500 PLN
11. Uporządkowanie budynku i terenu po imprezie - 500 PLN
12. Działanie mające na celu promocję imprezy - 1000 PLN
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE