Autor projektu - zmiany z 2017-03-19 20:37:19
Powrót do projektu

Bezpieczne przejścia dla pieszych

status: Zgłoszony


Szereg przejść w Śródmieściu jest pozbawiony azyli dla pieszych, czyli wysepek zapewniających widoczność i możliwość zatrzymania się. Taka możliwość bardzo się przydaje np. w przypadku gdy z przeciwnej strony ktoś jedzie z dużą prędkością lub światło zmieniło się na czerwone, gdy pieszy jest dopiero w połowie jezdni. Naprawmy to!

Lokalizacja na mapie

długość geograficzna: 21.023513674736023023513674736
szerokość geograficzna: 52.242722914468892427229144689

Dzielnica

Śródmieście


Charakter projektu

Ogólnodzielnicowy


Lokalizacja projektu

Krucza, Dobra, al. Szucha, Al. Ujazdowskie, Myśliwiecka, Rozbrat, Kruczkowskiego

Istotne informacje o lokalizacji

Przejścia przez:

- Kruczą na skrzyżowaniach z Piękną, Wilczą, Hożą, Wspólną, Żurawią, Nowogrodzką;

- Dobrą na skrzyżowaniach z Bednarską, Gęstą;

- al. Szucha na skrzyżowaniu z Litewską;

- Al. Ujazdowskie na skrzyżowaniach z: pl. Trzech Krzyży, Piękną, Bagatela;

- Myśliwiecką na skrzyżowaniu skrzyżowaniach z al. Radiowej Trójki ;i Hoene-Wrońskiego

- Rozbrat na skrzyżowaniach z Górnośląską, Śniegockiej, Szarą, al. ks. Stanka;

- Kruczkowskiego na skrzyżowaniu z al. 3 Maja - azyle na przejściach przez trzy pasy ruchu, w tym przy przystanku autobusowym przy PKP Powiśle.


Klasyfikacja projektu

  • komunikacja/drogi

Potencjalni odbiorcy projektu

  • seniorzy
  • studenci
  • osoby z niepełnosprawnością

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Rozwiązanie będzie poprawiać bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu - non-stop!


Pełny opis projektu

Przechodzenie przez jezdnię może być nieprzyjemne i niebezpieczne, jeśli kierowcy wymuszają pierwszeństwo lub wyprzedzają na przejściu dla pieszych. Również w przypadku skrzyżowań z sygnalizacją świetlną przejście może być niebezpieczne dla osób starszych czy osób o ograniczonej mobilności. Mogą bowiem nie zdążyć przejść całej szerokości jezdni zanim światło zmieni się na czerwone. Zresztą nawet gdy mają zielone, przez pasy mogą przejeżdżać samochody skręcające (na zielonym równoległym lub na zielonej strzałce). We wszystkich tych przypadkach warunki ruchu i bezpieczeństwo mogą poprawić azyle, czyli wysepki chroniące pieszych na środku przejścia, czyli zazwyczaj między przeciwległymi kierunkami ruchu.



Projekt przewiduje montaż 24 27 azyli (lista poniżej), w tym innowacyjnego rozwiązania w postaci azylu poprawiającego widoczność i warunki ruchu na przejściu przez jednokierunkową jezdnię trzypasmową przy PKP Powiśle.



Lista lokalizacji:



- Krucza/Piękna, Krucza/Wilcza, Krucza/Hoża, Krucza/Wspólna, Krucza/Żurawia (x2), Krucza/Nowogrodzka (x2) = 8

Dobra/Bednarska, Dobra/Gęsta = 2

- al. Szucha/Litewska = 1

- Al. Ujazdowskie/pl. Trzech Krzyży, Al. Ujazdowskie/Piękna (x2), Al. Ujazdowskie/Bagatela (x2) = 5

- Myśliwiecka/al. Radiowej Trójki, Myśliwiecka/Hoene-Wrońskiego = 12

- Rozbrat/Górnośląska (x2), Rozbrat/Śniegockiej (x2), Rozbrat/Szara, Rozbrat/al. ks. Stanka = 6

- Kruczkowskiego/al. 3 Maja - azyle na przejściach przez trzy pasy ruchu, w tym przy przystanku autobusowym przy PKP Powiśle = 3



Razem: 26 27 azyli


Uzasadnienie dla realizacji projektu

Azyle dla pieszych są niezbędne na przejściach przez szerokie ulice. W przypadku jezdni czteropasmowych, takich jak Krucza, czy Al. Ujazdowskie, są wręcz wymagane przez prawo. Jednak potrzebne są również na ulicach ze zbyt szerokimi pasami ruchu, jak Rozbrat czy Myśliwiecka. Projekt pozwoli zapewnić bezpieczniejsze i wygodniejsze warunki do przechodzenia przez jezdnię, zwłaszcza dla osób starszych i dzieci.


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych26

27 azyli x 10 tys. zł = 260 270 tys. zł


Całkowity koszt projektu: 260 270 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Załączniki

  • mapka_azyle_srodmiescie.jpg