Wydział Infrastruktury_Żoliborz_1 - zmiany z 2017-04-12 08:44:12
Powrót do projektu

Rowerowy Żoliborz - Oficerski, Urzędniczy i WSM

status: Trwa ocena


Dopuszczenie ruchu rowerów "pod prąd" na lokalnych ulicach jednokierunkowych.

Dzielnica

Żoliborz


Charakter projektu

Lokalny , Żoliborz


Lokalizacja projektu

Ulice Czarnieckiego, Mierosławskiego, Jaśkiewicza i Toeplitza.

Istotne informacje o lokalizacji

Ulica Czarnieckiego - odcinek plac Inwalidów-Mierosławskiego.

Ulica Mierosławskiego - odcinek Felińskiego-Mickiewicza oraz Mickiewicza-Czarnieckiego.

Ulice Toeplitza i Jaśkiewicza na całej długości.


Klasyfikacja projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zdrowie

Potencjalni odbiorcy projektu

  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt dotyczy poprawy przestrzeni publicznej - dostępnej dla wszystkich bez ograniczeń.


Pełny opis projektu

Dopuszczenie ruchu rowerowego "pod prąd" na wybranych jednokierunkowych ulicach lokalnych na Żoliborzu. Wybraliśmy 5 odcinków ulic jednokierunkowych (patrz: mapka), które umożliwiają rowerzystom ominięcie głównych i bardzo ruchliwych ulic i skrzyżowań, często pozbawionych infrastruktury rowerowej:

1. Ulica Jaśkiewicza - razem z ulicami Wyspiańskiego i Trentowskiego oraz parkiem Żywiciela stanowi dogodną alternatywę dla ulicy Stołecznej (Popiełuszki), od placu Grunwaldzkiego aż po okolice Hali Marymonckiej.

2. Ulica Toeplitza - razem z ulicą Felińskiego jest alternatywą dla ulicy Mickiewicza, umożliwia też ominięcie placu Wilsona.

3 i 4. Ulica Mierosławskiego (po obu stronach ulicy Mickiewicza), a dalej park przy Cytadeli - wygodny skrót ze Starego Żoliborza w stronę Wisły i Starego Miasta.

5. Ulica Czarnieckiego - alternatywa dla ulicy Mickiewicza i ominięcie placu Wilsona


Uzasadnienie dla realizacji projektu

Projekt ułatwi poruszanie się rowerem po Żoliborzu i dojazd do domu, a przy okazji zwiększy się bezpieczeństwo ruchu.

Dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd na ulicach jednokierunkowych jest bezpieczne - kierowca i rowerzysta doskonale się widzą jadąc z przeciwnych kierunków, a szerokość roweru umożliwia bezpieczne minięcie się.

W poprzednich edycjach BP analogiczne projekty zostały wybrane i wdrożone w wielu dzielnicach Warszawy. W miastach Niemiec, Holandii, Belgii czy Francji większość ulic jednokierunkowych jest dwukierunkowa dla rowerzystów - np. w Brukseli 80%. Rozwiązanie takie jest od dawna stosowane powszechnie także w polskich miastach, np. w Gdańsku, Wrocławiu czy Radomiu.


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Koszty z koncepcji ruchu rowerowego – 51 000 zł netto

Czasowa org. ruchu - 9000 zł netto

Nadzór inwestorski - 4000 zł netto

Nadzór autorski - 2000 zł netto

Znak BP - 350 zł netto

Razem 66350x1,23= 81 610,50 zł brutto Koszt: projekt + realizacja 5 odcinków kontraruchu,, nadzory = 81 610,50 zł brutto


Całkowity koszt projektu: 81 610,50 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Malowanie oznakowania poziomego, naprawa znaków drogowych pionowych.

Koszt eksploatacji 2000,00 zł rocznie.


Całkowity koszt eksploatacji: 2 000,00 zł

Załączniki

  • Rowerowy Żoliborz - mapka.jpg