Dojazd do kontraruchu rowerowego na Mokotowskiej
Lokalizacja na mapie
długość geograficzna: 21.0205900669097909375szerokość geograficzna: 52.2236599529599823540875517047
Dzielnica
Śródmieście
Charakter projektu
Lokalny , Śródmieście
Lokalizacja projektu
skrzyżowanie Skrzyżowanie Mokotowskiej z Piękną po stronie wschodniejIstotne informacje o lokalizacji
Klasyfikacja projektu
- komunikacja/drogi
- ochrona środowiska
- zdrowie
Potencjalni odbiorcy projektu
- młodzież
- dorośli
- seniorzy
Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców
Efekty realizacji projektu będą zlokalizowane na drogach publicznych, więc będę dostępne dla ogółu mieszkańców.
Pełny opis projektu
Jednokierunkowa droga dla rowerów powinna się zaczynać zjazdem z jezdni ulicy Mokotowskiej po południowej stronie skrzyżowania z Piękną. Następnie powinna prowadzić do ulicy Pięknej. Przez ulicę Piękną powinien powstać przejazd rowerowy. Jest dużo miejsca pomiędzy sygnalizatorami. Sygnalizator powinien mieć wspólną blendę dla pieszych i rowerzystów. Po stronie północnej droga dla rowerów powinna wprowadzać ruch rowerowy na jezdnię ulicy Mokotowskiej
Zmiany na skrzyżowaniu będą polegały na zmianie relacji pasów na północnym i południowym wlocie skrzyżowania.
Wlot południowy.
Dotychczasowy pas do skretu w prawo będzie posiadał śluzę rowerową i będzie dodatkowo umożliwiał jazdę rowerem na wprost.
Wlot północny.
Dotychczasowy pas do jazdy w lewo będzie przekształcony w pas rowerowy dla jadących na północ. Przy skrzyżowaniu powstanie wysypka separujacej kierunki ruchu. Pas będzie się kończył w miejscu gdzie ruchu będzie mógł się odbywać dwukierunkowo na zasadach ogólnych.
Dotychczasowy pas do jazdy na wprost będzie przekształcony w pas do jazdy w lewo. Dzięki temu nie będzie prowadzi na czołowe zderzenie że skrecajacymi w lewo z naprzeciwka.
Dotychczasowy pas do jazdy w prawo będzie przekształcony w pas do jazdy prosto i w prawo.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Droga dla rowerów umożliwi jazdę ulicą Mokotowską od Pl Zbawiciela do Placu 3 Krzyży. Zlikwiduje absurd jakim jest kontraruch rowerowy do którego nie ma możliwości dojazdu. Zlikwiduje także problem z pasem do jazdy na wprost który prowadził prosto na jadące z naprzeciwka samochody
Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych
75m jednokierunkowej drogi dla rowerów - 25 tys. zł
modyfikacja sygnalizacji i wyznaczenie przejazdu - 25 tys zł.
projekt 10 tys zł.
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Konserwacja, sprzątanie