Autor projektu - zmiany z 2017-03-20 16:35:20
Powrót do projektu

Tempo 30 na Sadach Żoliborskich

status: Zgłoszony


"Zalegalizowanie" istniejącej na Sadach Żoliborskich strefy ograniczenia prędkości do 30 km/h. Ustawienie znaków "strefa ograniczenia prędkości" przy wjazdach na osiedle, usunięcie istniejących znaków ograniczenia prędkości (i innych) wewnątrz osiedla.

Lokalizacja na mapie

długość geograficzna: 20.9684693813323979684693813324
szerokość geograficzna: 52.268511919617542685119196175

Dzielnica

Żoliborz


Charakter projektu

Lokalny , Żoliborz


Lokalizacja projektu

Ulice: Sady Żoliborskie, Braci Załuskich, Gojawiczyńskiej , Kłodawska

Istotne informacje o lokalizacji


Klasyfikacja projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna

Potencjalni odbiorcy projektu

  • dzieci
  • dorośli
  • seniorzy

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt dotyczy poprawy przestrzeni publicznej - dostępnej dla wszystkich bez ograniczeń.


Pełny opis projektu

Ustawienie znaków "strefa ograniczenia prędkości" przy wjazdach na osiedle:

- ulica Braci Załuskich przy Broniewskiego, Tołwińskiego i Włościańskiej,

- ulica Sady Żoliborskie przy Krasińskiego

- ulica Gojawiczyńskiej przy Stołecznej (Popiełuszki) - ulica Kłodawska przy Włościańskiejprzy Kłodawskiej

Usunięcie istniejących znaków ograniczenia prędkości (i innych niepotrzebnych w strefie Tempo 30) wewnątrz osiedla.


Uzasadnienie dla realizacji projektu

Wprowadzenie stref „Tempo 30” pozwala zapewnić bezpieczeństwo i pogodzić interesy zmotoryzowanych i niezmotoryzowanych na wąskich uliczkach osiedlowych. Realizacja projektu na Sadach Żoliborskich uporządkuje oznakowanie (możliwość likwidacji wielu niepotrzebnych znaków), zlikwiduje absurdy typu "koniec ograniczenia prędkości" na ulicy Braci Załuskich obok szkoły, jest zgodna z dobrymi praktykami żoliborskimi (na całym niemal Żoliborzu na ulicach lokalnych obowiązuje Tempo 30).


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Projekt organizacji ruchu + nowe znaki + usunięcie niepotrzebnych znaków = 10 15 000 zł


Całkowity koszt projektu: 10 15 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Załączniki

  • Tempo 30 na Sadach Zoliborskich.pdf