Autor projektu - zmiany z 2017-05-25 22:38:25
Powrót do projektu

Tempo 30 na Sadach Żoliborskich

status: ZgłoszonyWycofany przez autora


"Zalegalizowanie" istniejącej na Sadach Żoliborskich strefy ograniczenia prędkości do 30 km/h. Ustawienie znaków "strefa ograniczenia prędkości" przy wjazdach na osiedle, usunięcie istniejących znaków ograniczenia prędkości (i innych) wewnątrz osiedla.

Lokalizacja na mapie

długość geograficzna: 20.9684693813324
szerokość geograficzna: 52.2685119196175

Dzielnica

Żoliborz


Charakter projektu

Lokalny , Żoliborz


Lokalizacja projektu

Ulice: Sady Żoliborskie, Braci Załuskich, Gojawiczyńskiej

Istotne informacje o lokalizacji


Klasyfikacja projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna

Potencjalni odbiorcy projektu

  • dzieci
  • dorośli
  • seniorzy

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt dotyczy poprawy przestrzeni publicznej - dostępnej dla wszystkich bez ograniczeń.


Pełny opis projektu

Ustawienie znaków "strefa ograniczenia prędkości" przy wjazdach na osiedle:

- ulica Braci Załuskich przy Broniewskiego, Tołwińskiego i Włościańskiej,

- ulica Sady Żoliborskie przy Krasińskiego

- ulica Gojawiczyńskiej przy Kłodawskiej

Usunięcie istniejących znaków ograniczenia prędkości (i innych niepotrzebnych w strefie Tempo 30) wewnątrz osiedla.


Uzasadnienie dla realizacji projektu

Wprowadzenie stref „Tempo 30” pozwala zapewnić bezpieczeństwo i pogodzić interesy zmotoryzowanych i niezmotoryzowanych na wąskich uliczkach osiedlowych. Realizacja projektu na Sadach Żoliborskich uporządkuje oznakowanie (możliwość likwidacji wielu niepotrzebnych znaków), zlikwiduje absurdy typu "koniec ograniczenia prędkości" na ulicy Braci Załuskich obok szkoły, jest zgodna z dobrymi praktykami żoliborskimi (na całym niemal Żoliborzu na ulicach lokalnych obowiązuje Tempo 30).


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Koszty realizacji 47000 zł netto

Projekty stałej i czasowej organizacji ruchu 13 000 zł netto,

Nadzory inwestorskie 4000 zł netto

Nadzory autorskie 2000 zł netto,

znak BP 350 zł netto. Razem 66350x1,23 = 81 610,50 zł brutto


Całkowity koszt projektu: 81 610,50 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Uwzględniono malowanie oznakowania poziomego, naprawę znaków drogowych pionowych.

Koszt eksploatacji wynosi 2000,00 zł rocznie


Całkowity koszt eksploatacji: 2 000,00 zł

Załączniki

  • Tempo 30 na Sadach Zoliborskich.pdf