Kontraruch rowerowy na ulicach Jelonek
Dzielnica
Bemowo
Charakter projektu
Lokalny , Bemowo
Lokalizacja projektu
Ulice Kossutha, Siemiatycka, Drzeworytników, Tkaczy, Puszczy Solskiej, Sucharskiego, Synów Pułku, Fortuny.Istotne informacje o lokalizacji
Ulice w zarządzie Dzielnicy Bemowo.
Klasyfikacja projektu
- komunikacja/drogi
Potencjalni odbiorcy projektu
- młodzież
- dorośli
- studenci
Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców
Wymienione ulice są ogólnodostępne ponieważ to drogi publiczne.
Pełny opis projektu
Projekt zakłada dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na jednokierunkowych częściach ulicy:
1. Kossutha – ok. 620 metrów, 14 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających;
2. Siemiatycka – ok. 310 metrów, 8 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających;
3. Drzeworytników – ok. 660 metrów, 8 znaków pionowych,
4. Tkaczy – ok. 250 metrów, 6 znaków pionowych, umieszczenie jednego przejścia dla pieszych na progu zwalniającym;
5. Puszczy Solskiej – ok. 320 metrów, 7 znaków pionowych,
6. Sucharskiego – ok. 350 metrów, 10 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających;
7. Synów Pułku – ok. 600 metrów, 9 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających, przebudowa istniejącego przejścia dla pieszych na progu zwalniającym przy Synów Pułku 8;
8. Fortuny – ok. 350 metrów, 4 znaki pionowe, budowa dwóch progów zwalniających.
Na wymienionych częściach ulicy Kossutha, Siemiatyckiej, Tkaczy i Fortuny zostałaby również wprowadzona strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h (na pozostałych ulicach już taka funkcjonuje lub jest tam strefa zamieszkania – Drzeworytników).
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na wymienionych ulicach jednokierunkowych ułatwi poruszanie się po ich okolicy rowerzystom poprzez brak konieczności nadkładania drogi innymi ulicami. Razem z wprowadzeniem stref ograniczenia prędkości do 30 km/h na ulicy Kossutha, Siemiatyckiej, Tkaczy i Fortuny poprawi to bezpieczeństwo na tych ulicach.
Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych
• Dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd (8 ulic): 41,35 tys. zł
• Zainstalowanie spowalniacza ruchu (próg wyspowy – 4 szt.): 13 tys. zł
• Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych (10 szt.): 50 tys. zł
(szacunkowy kosztorys inwestorski w załączniku poniżej)
kwota brutto
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE