Proces głosowania na pomysły
-
1
Aby rozpocząć głosowanie, podaj swój adres e-mail. Na ten adres wyślemy link umożliwiający głosowanie.
-
2
Możesz głosować zarówno na projekty dzielnicowe, jak i ogólnomiejskie. Wybierz maksymalnie 15 projektów na poziomie dzielnicowym w wybranej dzielnicy oraz maksymalnie 10 projektów na poziomie ogólnomiejskim. Każdy wybrany projekt uzyskuje jeden głos.
-
3
Uzupełnij swoje dane osobowe. Twoje dane nie będą publicznie dostępne.
-
4
Sprawdź poprawność zgłoszenia i zagłosuj. Pamiętaj, że możesz głosować tylko raz.

Pytania i odpowiedzi
Odwołanie możesz złożyć:
- przez internet na stronie https://bo.um.warszawa.pl/
- papierowo.
Odwołanie w formie papierowej należy złożyć w urzędzie dzielnicy właściwym ze względu na lokalizację projektu (dla projektów na poziomie dzielnicowym) lub w Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy, ul. Kruczkowskiego 2, 00-412 Warszawa (dla projektów ogólnomiejskich).
Odwołanie należy złożyć pomiędzy 4 a 11 maja 2022 r.
Informację o wyniku ponownej oceny przekażemy autorkom i autorom projektów (wraz z uzasadnieniem) najpóźniej 31 maja 2022 r. Od wyniku ponownej oceny nie można się odwołać.
1. Zaloguj się na swoje konto, z którego zgłosiłaś(-eś) projekt. W tym celu wybierz w lewym górnym rogu strony symbol człowieka na niebieskim tle. Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail oraz hasło.
2. Przejdź do strefy użytkownika ponownie wybierając symbol człowieka na niebieskim tle.
3. Znajdź na liście zgłoszonych projektów ten, do którego chcesz złożyć odwołanie i wciśnij czarny symbol trybika, a następnie wybierz „Wyślij odwołanie”.
4. Uzupełnij treść odwołania. Napisz, dlaczego Twoim zdaniem projekt powinien zostać oceniony pozytywnie. Opisz swoje zastrzeżenia do oceny projektu i uzasadnij je. W odwołaniu możesz odnieść się do punktów w karcie oceny merytorycznej lub formalnej, które nie zostały spełnione. Wybierz czerwony przycisk „Wyślij”.
5. Na adres e-mail otrzymasz wiadomość z potwierdzeniem zgłoszenia odwołania.
Odwołanie możesz zgłosić wyłącznie od 4 do 11 maja 2022 r.
Zgłoszone projekty trafiają do właściwej merytorycznie jednostki, której pracownicy szczegółowo oceniają możliwość realizacji danego pomysłu. Pracownicy urzędu sprawdzają m.in.:
- zgodność z obowiązującymi przepisami prawa,
- możliwość realizacji we wskazanej lokalizacji,
- możliwość realizacji w ciągu roku,
- zgodność z kompetencjami miasta,
- oszacowany koszt realizacji pomysłu,
- zgodność z dokumentami programującymi rozwój m.st. Warszawy,
- zgodność z przyjętymi zasadami dostępności dla mieszkańców.
Możliwe, że po przeprowadzonej analizie okaże się, że w projekcie niezbędne jest wprowadzenie zmian, aby mógł być poddany pod głosowanie mieszkańców. W takim wypadku, pracownicy urzędu kontaktują się z autorem, przedstawiają proponowany zakres zmian i wyjaśniają, z czego wynika konieczność ich wprowadzenia. Do zaproponowanych zmian, autor pomysłu może odnieść się w ciągu sześciu dni od dnia uzyskania informacji z urzędu. Jeżeli nie uda się osiągnąć porozumienia w kwestii wprowadzenia zmian, pomysł zostanie oceniony negatywnie.
Wyniki oceny wraz z uzasadnieniem zostaną ogłoszone do 4 maja 2022 r. na stronie https://bo.um.warszawa.pl/. Tego dnia autorzy projektów otrzymają informację o wyniku oceny zgłoszonych pomysłów.
Szukasz więcej odpowiedzi?

Wszystkie potrzebne informacje na temat budżetu obywatelskiego znajdziesz również na stronie um.warszawa.pl/waw/bo oraz na stronach urzędów dzielnic i facebooku.